فروش استارت بادی و قطعات

چگونگی کار استارت بادی

این ویدئو نمودار خطی سیستم راه‌اندازی استارت بادی موتور را نشان می‌دهد که شامل – بطری هوا برای تامین 30 هوای راه‌اندازی، سوپاپ پایلوت برای شروع عملیات، قفل چرخ دنده، سوپاپ استارت بادی خودکار، توزیع‌کننده هوا، و دریچه هوای راه‌اندازی سرسیلندر است.

استارت بادی

تامین هوا با باز کردن دریچه اصلی بطری هوا تامین می شود. با باز شدن دریچه، هوا از شیر پایلوت عبور می کند و در بالای شیر شروع خودکار عمل می کند و بسته شدن مثبت را ایجاد می کند. شاخه دیگر هوا را تا زمان قفل چرخ دنده تامین می کند زیرا اینترلاک هوا را برای ادامه بیشتر مسدود می کند.

برای راه اندازی موتور اصلی، ابتدا دنده چرخش باید جدا شود. این کار اینترلاک را غیرفعال می کند و هوا به دریچه استارت بادی خودکار می رسد.

از آنجایی که فشار فنر و بسته شدن مثبت اضافی توسط شیر خلبان هوا وجود دارد، هوا تا زمانی که فرمان استارت داده نشود، از شیر استارت خودکار جلوتر نمی رود.

هنگامی که اهرم استارت هوا در ECR کار می کند، شیر خلبان جابجا شده و هوا را در بالای شیر اتوماتیک مسدود می کند. خط را تخلیه می کند و دیگر بسته شدن مثبت وجود ندارد.

هوای عبوری از قفل چرخ دنده، فنر را فشار می دهد، دریچه را باز می کند و دریچه را می بندد.

اکنون هوا در منیفولد دریچه هوای راه اندازی سرسیلندر و در توزیع کننده موجود است. توزیع کننده از یک بادامک از نوع منفی برای همپوشانی مثبت تشکیل شده است.

هنگامی که دریچه توزیع کننده واحد شماره 4 مربوطه وارد پروفیل بادامک می شود، هوا فنر را فشرده می کند و دریچه باز می شود تا همان واحد شماره 4 دریچه هوای راه اندازی سرسیلندر شروع شود.

با چرخش میل بادامک، خط واحد شماره 4 هواگیری می شود و دریچه هوای راه اندازی سرسیلندر بسته می شود. اکنون شیر واحد شماره 1 با پروفیل بادامک در تماس بوده و هوا در این واحد تزریق می شود.

تزریق هوا طبق دستور شلیک موتور انجام می شود.

راه اندازی با استارت بادی در موتور دیزل دریایی

اصطلاح “سیستم راه اندازی هوا” را شنیده اید. اما نمی دانم چیست؟ خب، سیستم استارت بادی از هوای فشرده برای راه اندازی موتور اصلی استفاده می کند. هوای فشرده در یک توالی مناسب به سیلندرهای مختلف وارد می شود تا گشتاور اولیه را فراهم کند. برای غلبه بر اینرسی قطعات رفت و برگشتی لازم است.

به طور معمول، هوای فشرده با فشار 20 تا 30 بار برای راه اندازی موتور در جهت خاصی مورد نیاز است. هوای فشرده ای که به سیلندر وارد می شود، هوای راه اندازی نیز نامیده می شود.

این هوای آغازین هنگامی که از TDC گذشته است وارد سیلندر می شود. و با باز شدن اگزوز به پایان می رسد. شیر پایلوت به همراه دریچه هوای راه انداز وظیفه تزریق مناسب هوای راه اندازی با زمان بندی حرکت میل بادامک را بر عهده دارد.سیستم استارت بادی در موتور دریایی

فروش استارت بادی
  • بخش های مهم سیستم هوای راه اندازی
    • 1. کمپرسورها
    • 2. بطری های هوا
    • 3. دریچه هوای راه اندازی استاد
    • 4. راه اندازی شیر هوا
    • 5. شیر تسکین دهنده
    • 6. توزیع کننده آب
    • 7. شیر کنترل
  • اصل کار سیستم راه اندازی هوا
  • درک اهمیت همپوشانی در سیستم هوای راه اندازی
    • موارد احتیاط

بخش های مهم سیستم هوای راه اندازی

1. کمپرسورها

امروزه از کمپرسور هوا در هوافضا، تولید مواد شیمیایی، فرآوری مواد غذایی، تأسیسات پزشکی، کاربردهای نفت و گاز، آزمایشگاه‌ها، لبنیات، موتورهای دیزل سنگین، ماشین‌آلات قدرت، نفس نفس زدن، سیستم شکستن، کنترل برنامه‌های پنوماتیک و اتوماسیون استفاده می‌شود.

هوا را از جو می گیرد، آن را فشرده می کند و سپس مخزن های هوا را تا فشار 30 بار پر می کند. معمولاً برای این منظور از کمپرسور هوای دو مرحله ای در هواپیما استفاده می شود.

یک کمپرسور هوای رفت و برگشتی بسیار شبیه موتور نصب شده در ماشین، موتور سیکلت یا هر ماشین دیگری کار می کند. از قطعاتی مانند پیستون، شاتون، میل لنگ، سوپاپ ها و سیلندر تشکیل شده است.

آنها با هم به یک مجموعه پیستونی رفت و برگشتی دست می یابند که با کاهش حجم سیلندر، گاز را فشرده می کند.

2. مخزن هوا

مخزن هوا یک مخزن تحت فشار است که عموماً از چدن ساخته شده است که برای ذخیره خروجی هوای تحت فشار از کمپرسور هوا استفاده می شود. SOLAS از کشتی ها می خواهد که همیشه حداقل دو بطری هوای یکسان داشته باشند. این مخزن های هوا هستند که هوای فشرده را برای راه اندازی موتور اصلی و کمکی تامین می کنند.

علاوه بر این، آنها همچنین هوای کنترل و سرویس را برای کاربردهای مختلف تامین می کنند. بر روی سطح خود نصب های مختلفی به صورت شیر ​​تخلیه، شیر فشار شکن، دوشاخه قابل ذوب، شیر اطمینان فنری، درهای دسترسی و سایر فشارسنج ها بر روی سطح خود دارد.

دو بطری اصلی هوا در موتورخانه وجود دارد که هوای فشرده را برای تقاضای ناگهانی ذخیره می کند. طبق قانون، مخزن های هوا باید دارای ظرفیت کافی باشند. که مستلزم آن است که حداقل هوای فشرده را برای دوازده استارت متوالی برای موتور معکوس‌پذیر و شش استارت برای موتور غیرقابل برگشت ذخیره کند.

3. دریچه هوای راه اندازی استارت بادی

دریچه هوای اصلی / شیر اتوماتیک برای اتصال استفاده می شود. یا جریان هوای فشرده به موتور یا خطوط هوایی راه اندازی را قطع کنید. این تضمین می کند که هوا در دسترس خط هوایی شروع کننده است. فقط برای مدت کوتاهی در طول شروع. همچنین با جلوگیری از برگشت ضربه به بطری های هوا به عنوان یک وسیله ایمنی عمل می کند. در شرایطی مانند سوپاپ هوای راه‌اندازی سیلندر در حالت باز گیر کرده است.

4. راه اندازی شیر هوا

این دریچه ای است که روی سر سیلندر تعبیه شده است تا اجازه ورود هوای شروع به داخل سیلندر را بدهد. ساخته شده از بدنه شیر فولادی ملایم با دوک فولادی ضد زنگ. آن را در هوای خلبان زمان بندی شده پس از موقعیت میل بادامک عمل می کند. هوای خلبان مطابق با دستور سیلندر موتور پذیرفته می شود.

دریچه هوای راه‌اندازی شامل بدنه سوپاپ، پیستون عامل، فنر بسته، دریچه و پیستون متعادل کننده است. در شرایط عادی، شیر تحت فشار فنر بسته می شود. اما زمانی باز می شود که هوای خلبان از سرش وارد شود و پیستون عامل را به سمت پایین فشار دهد.

هنگامی که به طور کامل باز می شود اجازه می دهد تا فشار هوای 30 بار به داخل سیلندر تزریق شود.

5. شیر اطمینان دهنده

ذرات روغن همیشه در سیستم هوای راه اندازی موجود است. به لطف روغن روغن کمپرسورها که به مرور زمان بر روی دیوارها رسوب می کند. در چنین شرایطی، دریچه هوای راه اندازی نشتی نه تنها فشار احتراق را کاهش می دهد. بلکه خطر برگشت به سیستم هوای راه اندازی را نیز افزایش می دهد.

گاز احتراق داغ (باد برگشتی) همراه با رسوبات نفت و هوای فشرده می تواند منجر به شروع انفجار خط هوایی شود. بنابراین برای محافظت از خطوط لوله از آسیب؛ یک شیر تسکین برای آزاد کردن فشار اضافی ارائه شده است.

پلاک استارت بادی

6. توزیع کننده آب

کار توزیع کننده های هوا در سیستم هوای راه انداز باز کردن دریچه هوای راه انداز با تامین هوای پیلوت مطابق با دستور شلیک موتور است.

باز و بسته شدن این دریچه ها با استفاده از هوای پایلوت که توسط توزیع کننده هوای راه اندازی به آنها عرضه می شود، کنترل می شود. توزیع کننده هوای شروع کننده کسی است که تضمین می کند؛ هوای خلبان طبق دستور شلیک مناسب به سیلندر می رسد. محفظه توزیع کننده هوا در یک موقعیت ثابت نصب شده است. با حرکت میل بادامک کار می کند.

میله های فشار توزیع کننده در تماس با مجموعه بادامک هستند و به سیگنال هوای پنوماتیک (هوای خلبان) اجازه عبور تنها زمانی می دهند که؛ دریچه های پاپت با ترتیب زمان بندی صحیح منطبق هستند.

یک سوپاپ پاپت اساساً در داخل محفظه توزیع کننده قرار دارد که از میله های فشار توزیع کننده که دریچه خلبان فردی را کار می کنند، اجتناب می کند. برای برقراری تماس با بادامک هنگامی که موتور خاموش است، در حال کار است یا زمان بندی نادرست دارد.

7. شیر کنترل استارت بادی

شیر کنترل، شیر راه اندازی اصلی را با عبور از هوای کنترل از طریق آن، به کار می اندازد. این اجازه می دهد تا دریچه اصلی هوای راه اندازی پس از بررسی اینترلاک های مختلف باز شود.

اصل کار سیستم راه اندازی هوا

هوای فشرده 20 تا 30 بار برای راه اندازی موتور با ایجاد نیروی کافی برای چرخاندن موتور در سرعت مناسب برای رسیدن به دما و فشار احتراق مورد نیاز است.

هیچ قانون مشخصی برای اندازه سیلندر هوای فشرده وجود ندارد. آنها فقط باید از قاعده ای پیروی کنند که می گوید: “باید هوای فشرده کافی برای راه اندازی یک موتور برگشت پذیر دوازده بار متوالی و شش بار برای نوع غیرقابل برگشت وجود داشته باشد”.

در موتورهای دریایی مدرن یک جریان هوای فشرده زمانی تزریق می شود که پیستون فقط از TDC (10 درجه قبل از TDC) عبور می کند و در حالی که سوپاپ های اگزوز باز می شوند (5 درجه قبل از باز شدن دریچه اگزوز) بسته می شود.

برای جلوگیری از نشتی دریچه های هوای راه اندازی باید اقداماتی انجام شود. زیرا این نه تنها می تواند دمای خط هوایی شروع کننده را افزایش دهد، بلکه باعث انفجار خیره کننده خطوط هوایی نیز می شود. برای بررسی نشتی، کافی است دریچه اتوماتیک هوای راه اندازی و بسته شدن توزیع کننده هوا را باز کنید.

برای راه اندازی موتور اصلی، هوای کنترلی به شیر کنترل داده می شود که سپس سیگنال های هوا را به سوپاپ اتوماتیک می فرستد تا باز شود. این امر منجر به فشرده سازی هوای پیلوت و شیر هوای راه اندازی می شود.

اکنون شیر پایلوت با کنترل و راه اندازی هوا در طرف های مختلف پیستون در شیر پایلوت در حالت تعادل است. اکنون حرکت پروفیل بادامک منجر به جریان هوای پرفشار به پیستون عامل دریچه هوای راه اندازی می شود.

که سپس برای ورود هوا در سیلندر مطابق با دستور شلیک باز می شود. موتور را تا رسیدن به دور مشخصی روشن می کند. پس از آن هوای کنترل از دریچه کنترل هوا آزاد می شود. که سپس سیستم را تخلیه می کند که منجر به بسته شدن شیر اتوماتیک می شود. سپس سوخت به موتور وارد می شود و احتراق روشن می شود.

اگر سوپاپ کنترل فعال بودن اینترلاک چرخ دنده را تشخیص می داد، فرآیند طولانی بالا انجام نمی شد. یک سوپاپ چرخ دنده آهسته نیز بر روی سیستم تعبیه شده است تا از هرگونه چکش آب جلوگیری شود.

درک اهمیت همپوشانی در سیستم هوای راه اندازی

برای اطمینان از راه اندازی موتور دیزل دریایی در هر موقعیتی در هر جهت. هوای شروع به طور همزمان در بیش از یک سیلندر تزریق می شود. این دوره کوتاه زمانی که بیش از یک سیلندر در حال گذراندن عملیات هوای شروع است “Overlap” نامیده می شود.

یک همپوشانی در سیستم هوای راه‌اندازی برای حفظ حرکت موتور با نگه داشتن موتور در شرایطی لازم است که سیلندر در انتهای پاشش هوای راه‌اندازی قرار دارد در حالی که دیگری تازه در شروع استارت است.

این شرایط با کنترل عملکرد شیر پایلوت تحت توزیع کننده هوای راه اندازی به دست می آید.

معمولاً سوپاپ پایلوت طوری تنظیم می شود که همپوشانی حدود 15 درجه چرخش میل لنگ برای بیش از موتورهای سه سیلندر باشد. این به این دلیل است که در موتور تا سه سیلندر نیازی به همپوشانی نیست زیرا 120 درجه فاصله استارت برای هر سیلندر را پوشش می دهد. همپوشانی فقط زمانی لازم است که فاصله شروع کمتر از 105 درجه چرخش باشد.

استارت بادی

موارد احتیاط

  1. تعمیر و نگهداری منظم باید در استارت بادی راه اندازی انجام شود.
  2. هنگام کار با سیستم مراقب، هوشیار و مراقب باشید.
  3. تخلیه باید در فواصل منظم بررسی شود.
  4. موتور هرگز نباید در حالی که سوپاپ هوا گیر کرده یا نشتی دارد کار کند. مگر اینکه شرایط اضطراری وجود داشته باشد.
  5. در صورت بروز خطا اقدامات فوری انجام دهید.

فروش قطعات استارت بادی

فروش استارت بادی کاری است بسیار تخصصی که شما میتوتنید جهت فروش با گروه صنعتی ایتال سرویس هماهنگی کنید .