گیربکس حلزونی شاکرین
گیربکس حلزونی شاکرین

 گیربکس حلزونی شاکرین از ساختار بدنه جعبه چرخ دنده، سطح بزرگ و یک چرخ دنده بزرگ، چرخ دنده های استوانه ای و چرخ دنده های مخروطی مارپیچی استفاده می کند. با اتخاذ یک فرآیند سنگ زنی پیشرفته، دمای کل دستگاه را افزایش می دهد، نویز را کاهش می دهد، قابلیت اطمینان عملیات را بهبود می بخشد و قدرت انتقال را بهبود می بخشد.

گیربکس شاکرین

حالت ورودی گیربکس حلزونی شاکرین: فلنج کوپلینگ موتور الکتریکی، ورودی شفت.

حالت خروجی: شفت توخالی با کلید تخت، شفت توخالی با کلید مسطح، شفت توخالی با کوپلینگ دیسک انبساط، شفت توخالی با کوپلینگ اسپلاین، شفت توخالی با کوپلینگ اسپلاین، شفت توخالی با کوپلینگ فلنجی

روش نصب: افقی، عمودی، پایه چرخشی، بازوی پیچشی.

موتور گیربکس صنعتی که با نام گیربکس حلزونی شاکرین نیز شناخته می‌شود، مکانیزم انتقال نیرو است که
می‌تواند گشتاور بدنه را از سرعت موتور الکتریکی به سرعت مورد نیاز برای عبور دستگاه از طریق تعداد زیادی دندانه دنده تغییر دهد.
گیربکس ها عمدتاً برای تسریع در کاهش سرعت استفاده می شوند که اغلب به آنها گیربکس می گویند. به عنوان مثال، چرخ دنده ها در دو بخش می توانند نیروها را عمود بر محور چرخش دیگر تغییر دهند تا جهت انتقال را تغییر دهند. نیروی محرکه را تغییر دهید. در شرایط خروجی یکسان، هرچه سرعت دنده بیشتر باشد، گشتاور روی شفت کمتر می شود.

 گیربکس حلزونی شاکرین بزرگ به صورت جهانی طراحی شده اند و با توجه به نیاز مشتری می توان آنها را به گیربکس های صنعتی تبدیل کرد. انواع جعبه جهانی موازی، عمودی، عمودی و افقی محقق می شود. این باعث کاهش سایز قطعه و افزایش سایز مدل می شود.

دو روش ورودی، عمدتاً توسط فلنج اتصال موتور و ورودی شفت. ساختار بلندگو، سطح بدنه بزرگ، فن بزرگ، چرخ دنده خار و چرخ دنده اریب مارپیچ از فناوری پیشرفته آسیاب برای گرم کردن کل دستگاه، کاهش نویز و بهبود قابلیت اطمینان نیروی انتقال استفاده می‌کند. حالت خروجی: شفت جامد و کلید تخت، شفت توخالی و کلید مسطح، شفت توخالی به دیسک درام متصل می شود، شفت توخالی به اسپلاین وصل می شود، شفت جامد به شفت جامد و فلنج متصل می شود. گیربکس ها حلزونی در انواع صندلی چرخشی افقی، عمودی و بازوی پیچشی موجود هستند.

عملکرد کلاچ: برای جدا کردن الکتروموتور از بار می توانید دو دنده را که در ابتدا درگیر شده بودند جدا کنید. ترمز، کلاچ و غیره به عنوان مثال، از یک موتور می توان برای به حرکت درآوردن چندین اسپیندل از یک شفت از طریق جعبه دنده استفاده کرد تا به عملکرد یک موتور الکتریکی که بارهای متعدد را هدایت می کند، دست یابد.

مراقبت و نگهداری از گیربکس حلزونی شاکرین


گیربکس صنعتی اصفهان، بزرگترین ویژگی اندازه بزرگ آن است. این گیربکس چندین برابر بزرگتر از سایر گیربکس های صنعتی است. به همین ترتیب، البته از نظر بازده کاری چندین برابر کارآمدتر است. بسیاری از کارگاه ها و کارگاه های ساختمانی مهم و بزرگ به گیربکس گیربکس حلزونی شاکرین مستحکم نیاز دارند. نه تنها کارایی کار را بهبود می بخشد، بلکه کیفیت کار را نیز تضمین می کند. برخی از کارها گران است، بنابراین فقط گیربکس صنعتی شاکرین قابل رانندگی است. گیربکس های صنعتی شاکرین نسبت به گیربکس های صنعتی معمولی حجیم تر هستند، اما عملکرد آنها قدرتمندتر است.
با این حال تمیز کردن گیربکس های صنعتی نیز برای بسیاری از شرکت ها مشکل ساز است. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی قبل از تمیز کردن نیاز به جدا کردن ماشین لباسشویی دارند. مشکل در نصب گیربکس های صنعتی هانسن آسان است. مواد شوینده نیز می توانند به راحتی باعث ایجاد بقایای پاک کننده شوند. .. دستگاه تمیز کردن و نگهداری گیربکس از سیستم تخلیه روغن اصلی گیربکس و روان کننده فیلتر شده برای تمیز کردن گیربکس استفاده می کند. تجهیزات سخت افزاری گیربکس را تغییر نمی دهد و مواد تمیز کننده اضافه نمی کند. این امر عملکرد ایمن گیربکس را تضمین می کند و کارکرد آن را طولانی می کند. عمر گیربکس. ناخالصی هایی مانند براده آهن در قسمت زیرین گیربکس پس از فرآیند تمیز کردن را می توان از 70 درصد به کمتر از 15 درصد کاهش داد. کاربران مختلف می توانند فرآیند تمیز کردن را تکرار کنند و تمیز کردن عمیق  گیربکس حلزونی شاکرین را انتخاب کنند.

گیربکس صنعتی
گیربکس

گیربکس ها جزء مکانیکی مهمی هستند که به طور گسترده در توربین های بادی استفاده می شود. وظیفه اصلی آن انتقال توان تولید شده توسط توربین بادی تحت اثر باد به ژنراتور و به دست آوردن سرعت مربوطه است. آسیاب‌های بادی معمولاً بسیار آهسته هستند و از سرعتی که یک ژنراتور برای تولید برق نیاز دارد فاصله دارند. باید با افزایش سرعت جفت دنده گیربکس به دست آید. بنابراین به گیربکس افزایش دهنده سرعت نیز می گویند.

مقدمه: گیربکس نیروی توربین بادی و نیروی واکنش تولید شده در هنگام انتقال دنده را دریافت می کند. باید به اندازه کافی سفت باشد تا نیرو و گشتاور را تحمل کند، از تغییر شکل جلوگیری کند و کیفیت انتقال را تضمین کند. طراحی محفظه  گیربکس حلزونی شاکرین باید از چیدمان، پردازش و شرایط مونتاژ انتقال نیرو توربین بادی و همچنین بازرسی و نگهداری ساده پیروی کند. با پیشرفت سریع صنعت گیربکس، صنایع و شرکت های مختلف بیشتری از گیربکس استفاده می کنند و شرکت های بیشتری در صنعت گیربکس رشد می کنند.

با توجه به اصل طراحی مدولار ساختار واحد، گیربکس به میزان قابل توجهی تنوع قطعات را کاهش می دهد و برای تولید در مقیاس بزرگ و انتخاب انعطاف پذیر و متغیر مناسب است. چرخ دنده های مخروطی مارپیچی و چرخ دنده های مارپیچی گیربکس های صنعتی شاکرین اصفهان همگی با فولاد آلیاژی با کیفیت بالا کربوره شده و سخت شده اند. سختی سطح دندان تا 60 ± 2HRC و دقت ساییدن سطح دندان تا 5-6 می باشد.


یاتاقان های قطعات گیربکس همگی بلبرینگ های برند معروف داخلی یا بلبرینگ های وارداتی هستند و آب بندی ها از کاسه نمد روغن اسکلت می باشد. ساختار بدنه بلندگو، سطح بزرگ کابینت، فن بزرگ؛ افزایش دما و سر و صدای کل دستگاه کاهش می یابد و قابلیت اطمینان عملکرد بهبود می یابد. قدرت انتقال افزایش خواهد یافت. می توانید به محورهای موازی، محور متعامد، جعبه های جهانی عمودی و افقی دست پیدا کنید. حالت های ورودی شامل فلنج های جفت موتور الکتریکی و ورودی شفت می باشد. شفت های خروجی می توانند در سطوح راست یا افقی خروجی داشته باشند و شفت های توپر و شفت های توخالی و شفت های خروجی فلنج در دسترس هستند. .. گیربکس ها می توانند نیازهای نصب فضاهای کوچک را برآورده کنند و همچنین می توانند بر اساس نیاز مشتری عرضه شوند. حجم آن 1/2 کوچکتر از گیربکس صنعتی با دندانه های نرم است، وزن آن به نصف کاهش می یابد، عمر مفید آن 3-4 برابر و ظرفیت حمل آن 8-10 برابر افزایش می یابد. به طور گسترده در ماشین آلات چاپ و بسته بندی، تجهیزات گاراژ سه بعدی، ماشین آلات حفاظت از محیط زیست، تجهیزات حمل و نقل، تجهیزات شیمیایی، تجهیزات معدن متالورژی، تجهیزات فولاد، تجهیزات اختلاط، ماشین آلات راه سازی، صنعت قند، تولید برق بادی، درایو آسانسور پله برقی استفاده می شود. قدرت بالا، نسبت سرعت بالا، کاربردهای گشتاور بالا مانند میدان، زمینه صنعت سبک وزن، کاغذ سازی، صنعت متالورژی، تصفیه فاضلاب، صنعت مصالح ساختمانی، ماشین آلات بالابر، خط نقاله، خط مونتاژ. این عملکرد هزینه بالایی دارد و برای تجهیزات خانگی مفید است.

گیربکس حلزونی شاکرین

روانکاری گیربکس حلزونی شاکرین : روش‌های رایج روغن‌کاری گیربکس عبارتند از: روغن‌کاری با روغن دنده، روان‌کاری با گریس نیمه سیال و روانکاری با روانکار جامد. روغن دنده می تواند عملکرد آب بندی خوبی را برای آب بندی بهتر، سرعت های بالاتر و بارهای بیشتر روان کند. اگر مهر و موم ضعیف است، می توانید سرعت پایین را با گریس نیمه مایع روغن کاری کنید. روانکاری پودر فوق ریز سولفید مولیبدن برای کاربردهای بدون روغن یا دمای بالا

سیستم روغن کاری گیربکس برای عملکرد عادی  گیربکس حلزونی شاکرین بسیار مهم است. گیربکس های توربین بادی بزرگ باید مجهز به سیستم روانکاری اجباری قابل اعتماد برای تزریق روغن به قسمت های مش بندی دنده و یاتاقان ها باشند. روانکاری ناکافی بیش از نیمی از علل خرابی گیربکس را تشکیل می دهد. دمای روغن روانکار با خستگی اجزا و عمر کلی سیستم مرتبط است. به طور کلی حداکثر دمای روغن گیربکس در زمان کارکرد عادی نباید از 80 درجه سانتیگراد و اختلاف دمای بین بلبرینگ های مختلف از 15 درجه سانتیگراد بیشتر نشود. هنگامی که دمای روغن از 65 درجه سانتیگراد بیشتر شود، سیستم خنک کننده شروع به کار می کند. اگر دمای روغن کمتر از 10 درجه سانتیگراد باشد، لازم است روغن را قبل از روشن کردن تا دمای مشخص شده گرم کنید.
در تابستان، به دلیل کامل بودن طولانی مدت توربین بادی و تابش مستقیم نور خورشید، دمای عملیاتی روغن از مقدار تعیین شده بالاتر می رود. در زمستان های سرد شمال شرق، حداقل دما اغلب به زیر 30 درجه سانتیگراد می رسد و روغن کاری می شود. روانکاری خط لوله صاف نبوده و چرخ دنده ها و بلبرینگ ها کاملاً روغن کاری نشده اند و باعث می شود  گیربکس حلزونی شاکرین در دمای بالا متوقف شود و سطح دندانه و یاتاقان ها سایش شود و ویسکوزیته روغن گیربکس حتی در دماهای پایین افزایش یابد. هنگامی که پمپ روغن روشن می شود، بار افزایش می یابد و موتور الکتریکی پمپ اضافه بار می شود. ..


روان کننده های گیربکس محدوده دمایی مطلوبی برای عملکرد دارند. طراحی سیستم مدیریت حرارت روانکاری برای سیستم روغنکاری گیربکس توصیه می شود. هنگامی که دما از مقدار معینی فراتر رفت، سیستم خنک کننده شروع به کار می کند. هنگامی که دما به زیر یک مقدار معین کاهش یابد، سیستم گرمایش شروع به کار می کند. همیشه دما را در محدوده بهینه نگه دارید. علاوه بر این، بهبود کیفیت روغن روان‌کننده جنبه مهمی است که باید در سیستم روان‌کاری مورد توجه قرار گیرد. محصولات روان کننده باید سیالیت عالی در دمای پایین و پایداری در دمای بالا داشته باشند و تحقیقات در مورد روانکارهای با کارایی بالا باید تقویت شود.

به طور گسترده در معادن بزرگ، فولاد، مواد شیمیایی، بنادر، حفاظت از محیط زیست و زمینه های دیگر استفاده می شود. وقتی با سری های K و R ترکیب می شود نسبت های سرعت بیشتری را می توان به دست آورد.
1. جزء انتقال دنده صنعتی قابل اعتماد.
2. ساختار قابل اعتماد همراه با ورودی های متعدد برای برآوردن نیازهای استفاده خاص.
3 توانایی بالایی در انتقال نیرو دارد، ساختار فشرده است و ساختار چرخ دنده مطابق اصل طراحی ماژول تعیین می شود.
چهار بسته به شرایط فنی و مهندسی، استفاده، نگهداری، پیکربندی و انتخاب مواد آسان است.
پنج محدوده گشتاور از 360000 نیوتن متر تا 1200000 نیوتن متر است.

گیربکس

طبقه بندی: هنگام انتخاب گیربکس صنعتی شاکرین با توجه به معیارهای انتخاب تجهیزات کار، پارامترهای فنی، عملکرد ماشین قدرت، اقتصاد و سایر عوامل، انواع و انواع قطر بیرونی گیربکس صنعتی راندمان انتقال، ظرفیت بار، گیربکس صنعتی مانند کیفیت، قیمت را مقایسه کنید. شرایط بار تجهیزات کار متصل به گیربکس صنعتی هانسن پیچیده است و تاثیر بسزایی در گیربکس صنعتی هانسن دارد. این یک عامل مهم در انتخاب و محاسبه گیربکس های صنعتی هانسن می باشد. حالت بار گیربکس صنعتی هانسن حالت بار ماشین کار (برده) است و معمولاً به سه تقسیم می شود. کلاس: 1- بار یکنواخت، 2- بار ضربه ای متوسط، 3- بار ضربه قوی.

 گیربکس حلزونی شاکرین دارای ویژگی های زیر است: 1. شتاب / کاهش سرعت یک گیربکس به اصطلاح سرعت متغیر است. 2. جهت درایو را تغییر دهید. به عنوان مثال، از دو چرخ دنده برای انتقال نیرو به صورت عمودی استفاده کنید. 3. لحظه چرخشی را تغییر دهید. در شرایط خروجی یکسان، هرچه چرخ دنده سریعتر بچرخد، شفت گشتاور کمتری دریافت می کند و بالعکس. چهار عملکرد کلاچ: موتور را می توان با جدا کردن دو دنده که در ابتدا درگیر شده بودند از بار جدا کرد. کلاچ ترمز و غیره پنج قدرت را توزیع می کند. به عنوان مثال، از یک موتور می توان برای به حرکت درآوردن چندین شفت فرعی از طریق شفت اصلی گیربکس استفاده کرد تا به عملکرد یک موتور که بارهای متعدد را هدایت می کند، دست یابد.

طراحی : گیربکس های توربین بادی در مقایسه با سایر گیربکس های صنعتی در کابین های کوچکی که ده ها متر و یا حتی ۱۰۰ متر از سطح زمین بالاتر هستند نصب می شوند، بنابراین کابین ها، برج ها، فونداسیون ها و واحدها، بارهای باد، هزینه های نصب و نگهداری و … دارند. پیامدهای مهم، بنابراین کاهش سایز و وزن بسیار مهم است. در عین حال، به دلیل نگهداری نامناسب و هزینه های بالای نگهداری، عمر طراحی گیربکس معمولاً باید 20 سال باشد و الزامات قابلیت اطمینان بسیار سختگیرانه است. طراحی و ساخت گیربکس های توربین بادی اغلب یک معضل است زیرا اندازه، وزن و قابلیت اطمینان تضادهای متناقض زیادی دارند. مرحله طراحی کلی باید الزامات قابلیت اطمینان و عمر مفید را برآورده کند و طرح‌های انتقال را با هدف حداقل حجم و حداقل وزن مقایسه و بهینه کند. طراحی سازه باید محدودیت های قدرت انتقال و فضا را برآورده کند و سازه را تا حد امکان ساده کند. عملکرد قابل اعتماد و نگهداری راحت. ما کیفیت محصول را در هر مرحله از فرآیند تولید تضمین می کنیم. در حین کار، وضعیت عملکرد گیربکس (دمای یاتاقان، لرزش، دمای روغن، تغییر کیفیت و غیره) باید به صورت بلادرنگ کنترل شده و طبق مشخصات به طور منظم نگهداری شود.

از آنجایی که سرعت خط تراشه نمی تواند خیلی زیاد باشد، سرعت نامی ورودی گیربکس به تدریج با افزایش ظرفیت یک واحد کاهش می یابد و سرعت نامی واحدهای بالاتر از مگاوات معمولاً 20r / دقیقه یا کمتر است. از طرف دیگر، سرعت نامی ژنراتور به طور کلی 1500 یا 1800r / دقیقه است، بنابراین نسبت سرعت یک گیربکس بزرگ تولید برق بادی به طور کلی حدود 75-100 است. برای کاهش حجم گیربکس، توربین‌های بادی بالای 500 کیلووات معمولاً از یک انتقال سیاره‌ای تقسیم قدرت استفاده می‌کنند. سازه های معمولی از 500 کیلووات تا 1000 کیلووات دارای دو سطح محور موازی + 1 سیاره و 1 شفت موازی + 2 انتقال سیاره ای هستند. گیربکس مگاواتی از یک شفت موازی دو مرحله ای + یک ساختار انتقال سیاره ای استفاده می کند. ساختار انتقال سیاره ای نسبتاً پیچیده و چرخ دنده های حلقه داخلی بزرگ به سختی قابل کنترل است و در نتیجه هزینه های بالایی را به همراه دارد. انتقال NW نیز رایج ترین انتقال سیاره ای دو مرحله ای است.

گیربکس

فناوری ساخت: چرخ دنده های خارجی گیربکس باد معمولاً از فرآیند سنگ زنی کربورسازی و خاموش کردن استفاده می کنند. با معرفی ماشین‌های سنگ‌زنی دنده‌های قالب‌گیری شده CNC با راندمان بالا و دقت بالا، سطح تکمیلی چرخ دنده‌های خارجی تفاوت چندانی با دنده‌های خارجی ندارد. هیچ مشکلی برای دستیابی به فناوری دقیق سطح 6006 مشخص شده در استانداردهای 5 و 19073 وجود ندارد. با این حال، هنوز بین فن‌آوری‌های پیشرفته چین در کنترل تغییر شکل عملیات حرارتی، کنترل عمق لایه موثر، کنترل ترمیم آسیاب سطح دندان و فناوری شکل‌دهی دندان‌دنده فاصله وجود دارد.

با توجه به اندازه بزرگ چرخ دنده های حلقوی در جعبه دنده توربین های بادی و دقت بالای ماشین کاری، تکنولوژی ساخت چرخ دنده های حلقه داخلی در چین کاملاً متفاوت از سطح پیشرفته بین المللی است که عمدتاً در ماشینکاری دنده و عملیات حرارتی منعکس می شود. چرخ دنده داخلی مارپیچ

آمارها نشان می دهد که حدود 50 درصد از خرابی های  گیربکس حلزونی شاکرین گیربکس توربین بادی مربوط به انتخاب یاتاقان، ساخت، روغن کاری یا استفاده است. در حال حاضر بسیاری از اجزای اصلی واحدهای کلاس مگاوات داخلی مانند موتورهای الکتریکی، گیربکس، تیغه‌ها، تجهیزات کنترل الکترونیکی و سیستم‌های انحراف به واردات وابسته هستند و به دلیل شرایط فنی در پشت آنها استفاده می‌شوند.توربین بادی. یاتاقان های جعبه، یاتاقان های انحرافی، یاتاقان های زمین و یاتاقان های دوکی کاملاً وابسته به واردات هستند. بنابراین، روش دقیق‌تر محاسبه عمر بلبرینگ در طراحی گیربکس‌های توربین بادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
با توجه به قابلیت اطمینان بالای مورد نیاز برای یاتاقان ها، عمر بلبرینگ معمولاً بیش از 130000 ساعت است. با این حال، عوامل زیادی وجود دارد که بر عمر خستگی بلبرینگ تأثیر می‌گذارد، و تئوری عمر خستگی بلبرینگ باید به طور مداوم بهبود یابد. هیچ تئوری زندگی یکپارچه در داخل و خارج از کشور وجود ندارد. این یک روش محاسبه پذیرفته شده در تمام صنایع است.
دمای کار بلبرینگ، ویسکوزیته روغن روان کننده، تمیزی و سرعت چرخش تاثیر زیادی بر عمر بلبرینگ دارد. شرایط عملیاتی ضعیف (افزایش دما، سرعت کمتر، افزایش آلاینده ها) می تواند عمر بلبرینگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تجزیه و تحلیل دقیق عوامل مختلف مؤثر بر عمر یاتاقان های گیربکس توربین بادی و تحقیق در مورد محاسبه دقیق تر عمر بلبرینگ از اولویت های اصلی صنعت بلبرینگ داخلی و حتی صنعت برق بادی است.

 

 

 

استفاده: 1. شتاب / کاهش سرعت، که اغلب به عنوان گیربکس سرعت متغیر شناخته می شود. 2. جهت درایو را تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید از دو چرخ دنده برای انتقال نیرو به صورت عمودی به دیگری استفاده کنید. 3. لحظه چرخشی را تغییر دهید. در شرایط خروجی یکسان، هرچه سرعت بیشتر باشد، شفت گشتاور کمتری دریافت می کند و بالعکس. چهار عملکرد کلاچ: موتور را می توان با جدا کردن دو دنده ای که در ابتدا درگیر بودند، مانند کلاچ ترمز، از بار جدا کرد. پنج توزیع قدرت. به عنوان مثال، از یک موتور می توان برای هدایت شفت های متعدد از طریق شفت اصلی گیربکس استفاده کرد تا به عملکرد یک موتور واحد که بارهای متعدد را هدایت می کند، دست یابد.
کنترل نویز:  گیربکس حلزونی شاکرین بخش مهمی از طیف گسترده ای از کاربردها برای انتقال مکانیکی هستند. مش بندی یک جفت چرخ دنده به طور اجتناب ناپذیری منجر به گام دندان، شکل دندان و سایر خطاها می شود. در حین کار، ضربه مش بندی ایجاد می شود و نویز مربوط به فرکانس مش بندی چرخ دنده ایجاد می شود. لغزش نسبی باعث ایجاد اصطکاک بین سطوح دندان می شود. از آنجایی که دنده ها بخش اساسی درایو گیربکس هستند، برای کنترل صدای گیربکس باید صدای دنده را کاهش دهید. به طور کلی، دلایل اصلی نویز سیستم دنده عبارتند از: 1. طراحی دنده. انتخاب نامناسب پارامتر، تطابق خیلی کم، تغییر شکل نامناسب یا بدون تغییر شکل، و ساخت نامناسب گیربکس. در ماشینکاری دنده، خطای پایه و خطای پروفیل دندان خیلی زیاد است، فاصله روی پهلو خیلی زیاد است، و زبری سطح خیلی زیاد است. 2. قطار دنده و گیربکس. مجموعه غیرعادی است، دقت تماس کم است، موازی شفت کم است، شافت، یاتاقان ها و تکیه گاه ها سفت نیستند، یاتاقان ها به طور دقیق نمی چرخند و شکاف ها مناسب نیستند. 3. گشتاور ورودی از طرف دیگر نوسانات گشتاور بار، ارتعاش پیچشی شفت، تعادل بین موتورهای الکتریکی و سایر جفت های انتقال و غیره.

میتوانید جهت خرید گیربکس حلزونی شاکرین با گروه صنعتی ایتال سرویس تماس بگیرید.