گیربکس صنعتی چیست؟

گیربکس صنعتی یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را به واحد انتقال انتقال می دهد. این سیستم سرعت و گشتاور چرخش را کاهش می دهد. گیربکس های صنعتی با گیربکس های استاندارد متفاوت هستند، زیرا گیربکس های اولی به عمر طولانی، پایدار و ضریب ایمنی برای اکثر درایوها نیاز دارند. برای کنترل سرعت و گشتاور و تبدیل آن به صورت عملکردی، یک گیربکس صنعتی نیروی مکانیکی را به یک ابزار محرک منتقل می کند. برخلاف گیربکس های انبوه، گیربکس های صنعتی می توانند چندین کار را با سرعت های بسیار بالا در مدت زمان طولانی انجام دهند

گیربکس های صنعتی جدید

هنگامی که گیربکس منسوخ شده است یا به برنامه جدیدی نیاز است، می‌توانیم واحدهای جدید درون خطی، زاویه راست، سیاره‌ای، ثابت یا متغیر را انتخاب و نقل قول کنیم.

ما عرضه تولید کنندگان پیشرو از گیربکس های صنعتی از جمله: نورد ، RENOLD ، SEW ، لنز ، KEB ، Motovario ، STM ، Stober ، فنر ، SITI ، Swedrive ، Varmec ، Benzler ، OPPERMAN ، زیروماکس ، Tramec ، توپی شهر ، Spaggiari ، زیمنس ، Rehfuss , Radicon , Flender .

لطفا ایتال سرویس را در اراِئه هر چه بهتر خدمات به شما مشتریان عزیز همراهی کنید. عرضه شده بود، ارائه می‌کنیم.

انواع گیربکس

انواع مختلفی از گیربکس کاهنده در سراسر جهان تولید می شود. گیربکس ها در چهار نوع کلیدی عرضه می شوند و کاربردهای متنوعی را ارائه می دهند.

تمام محصولات گیربکس

گیربکس حلزونی

گیربکس صنعتی ، به ویژه به شکل گیربکس کرم، بیشتر برای کارکردهای سنگین استفاده می شود. این نوع چرخ دنده یک قطر کرم (یا پیچ) پهن را ادغام می کند که دندانه های اطراف چرخ دنده را مشبک می کند. سپس این دستگاه امکان تعیین سرعت چرخش و انتقال گشتاور بالاتر را برای مصرف کننده فراهم می کند. چرخ دنده های حلزونی برای انتقال 90 درجه به علاوه آسانسورها و تسمه نقاله استفاده می شود.

گیربکس حلزونی

گیربکس های حلزونی بزرگ هستند و از قدرت کم استفاده می کنند. هنگامی که دو دندان شروع به برخورد می کنند، دندانه های چرخ دنده های مارپیچ به یک طرف یک طرف دندان تا زاویه ای نسبت به صفحه دستگاه بسته می شوند و با چرخش کامل دستگاه در تماس باقی می مانند. این طراحی باعث می شود گیربکس صنعتی نرم تر کار کند و زوایای بار بالا را امکان پذیر می کند. گیربکس مارپیچ همچنین می تواند حرکات بین محورهای موازی و راست را بیان کند.

[

موتور گیربکس

چرخ دنده های مخروطی

چرخ دنده های مخروطی دارای دندانه های منحنی بر روی سطوح مخروطی شکل در نزدیکی پایین واحد هستند. آنها را می توان برای چرخش شفت های غیر موازی استفاده کرد و طیف وسیعی از کاربردها، از جمله سهام نورد و معدن را دارند.

گیربکس سیاره ای

در فناوری های پیشرفته مانند رباتیک و پرینت سه بعدی، این شکل از گیربکس (گیربکس صنعتی) رایج است. سه چرخ دنده از چهار چرخ دنده سیاره ای یک گیربکس سیاره ای را با یک Sun Gear مرکزی احاطه کرده اند. هر دوی این ها از طریق تجهیزات حلقه بیرونی دندان های داخلی با هم نگه داشته می شوند. این طراحی به طور مشابه قدرت را از طریق چرخ دنده ها پخش می کند و این امکان را برای یک سیستم دنده سیاره ای فراهم می کند تا به گشتاور بالایی در یک منطقه محدود دست یابد. استقامت بالا و دقت دو ویژگی محبوب گیربکس های سیاره ای هستند.

همه کارشناس صنعت را پیدا کنید

لیست کارشناسان صنعت تجهیزات مرتب شده بر اساس دسته ها و مناطق

اینجا کلیک کنید

انواع گیربکس کار می کنند: چگونه کار می کنند؟

انواع گیربکس صنعتی در حال کار

همه گیربکس کاهنده ها به یک شکل کار می کنند. جهت چرخش چرخ دنده ها بسته به جهت ورودی و جهت چرخ دنده ها. برای مثال،  اگر دنده اولیه در جهت عقربه های ساعت بچرخد ،  دنده ای که درگیر می شود، خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد. این برای چندین دنده پایین می آید. همان عملیات گیربکس سیاره ای وجود دارد. یک گیربکس سیاره ای از 3 عنصر اصلی تشکیل شده است: چرخ دنده مرکزی خورشید، یک حامل سیاره و یک حلقه (حلقه بیرونی). چرخ دنده های خورشیدی مرکزی در اطراف چرخ دنده های سیاره ای (با همان ابعاد) نصب می شوند. چرخ دنده های سیاره ای توسط چرخ دنده خورشید و حلقه های بیرونی با چرخ دنده سیاره مشبک می شوند. یک سیستم گیربکس از پیکربندی های زیادی از جمله ورودی، خروجی و یک جزء ثابت تشکیل شده است

انواع گیربکس صنعتی

ما طیف گسترده ای از انواع گیربکس صنعتی با کیفیت بالا را ارائه می دهیم، از جمله:

  • گیربکس های سیاره ای صنعتی
  • گیربکس های کاهنده صنعتی (شامل یونیت های کاهنده تک و دوتایی)
  • گیربکس
  • گیربکس های کواکسیال
  • گیربکس های کواکسیال یک مرحله ای
  • گیربکس های شفت
  • گیربکس های مخروطی حلزونی
  • واحدهای همزن
  • واحدهای برج خنک کننده

گیربکس صنعتی استاندارد HB

کاهنده، گیربکس صنعتی استاندارد HB، ویژگی های عملکرد کاهنده HB :

  1. اتخاذ ساختار جعبه جذب صدا، سطح بزرگ بدنه جعبه و فن بزرگ، چرخ دنده استوانه ای و چرخ دنده مارپیچی همه از فناوری پیشرفته آسیاب دنده استفاده می کنند، به طوری که افزایش دما، کاهش نویز و قابلیت اطمینان عملیات کل دستگاه بهبود یافته است.
    2. گیربکس های صنعتی سری H و B از یک طرح کلی طراحی برای ایجاد یک جعبه جهانی برای شفت های موازی و شفت های زاویه راست استفاده می کنند.انواع قطعات کاهش می یابد و مشخصات و مدل ها افزایش می یابد.
    3. گیربکس های صنعتی استاندارد H و B دارای مشخصات 3~26 می باشند. 1-4 مرحله انتقال کاهش سرعت وجود دارد و نسبت سرعت 1.25-450 است.
    4. روش نصب: نصب پایه، نصب شفت توخالی، نصب پایه نوسان، نصب بازوی گشتاور.
    5. حالت ورودی: فلنج اتصال ، ورودی شفت.
    6. حالت خروجی: شفت توپر با کلید تخت، شفت توخالی با کلید تخت، شفت توخالی متصل شده توسط صفحه انبساط، شفت توخالی متصل با اسپلاین، شفت جامد متصل با اسپلاین و شفت جامد متصل به فلنج.
    7. Backstop را می توان با توجه به نیاز مشتری تجهیز کرد. با سری R و K ​​ترکیب کنید تا نسبت سرعت بیشتری به دست آورید.
    پارامترهای فنی:
    محدوده نسبت سرعت: سری H 1.25-450، سری B
    محدوده گشتاور 5-400 : سری H 2-900 کیلو نیوتن متر. سری B 5.8-900 KNM
    محدوده قدرت: سری H 4-5000 کیلو وات، سری B 2.8-3000kW

نمای کلی گیربکس های صنعتی سری H و B
1)  گیربکس خورشیدی  H و B طرح های طراحی کلی را اتخاذ می کنند و می توانند با توجه به نیاز مشتری به گیربکس های خاص صنعت تبدیل شوند.
2) شافت موازی، شفت زاویه راست، عمودی، جعبه عمومی نوع چن بو، کاهش انواع قطعات و افزایش مشخصات و مدل ها.
3) اتخاذ ساختار جعبه صدا جذب کننده صدا، سطح جعبه بزرگ و یک فن بزرگ، چرخ دنده های استوانه ای و چرخ های مخروطی مارپیچ، همه از تکنولوژی پیشرفته تراش دنده استفاده می کنند، به طوری که افزایش دما، کاهش نویز و قابلیت اطمینان عملیات کل ماشین بهبود یافته است، قدرت انتقال افزایش می یابد.
4) حالت ورودی: فلنج اتصال موتور، ورودی شفت.
5) حالت خروجی: شفت توپر با کلید تخت، شفت توخالی با کلید تخت، شافت توخالی متصل به صفحه انبساط، شفت توخالی متصل با اسپلاین، شفت جامد متصل به اسپلین و شفت جامد متصل به فلنج.
6) روش نصب: نوع افقی، نوع عمودی، نوع پایه چرخشی، نوع بازوی پیچشی.
7) تولید سری 11 B. nIII دارای مشخصات نوع 1^-26 است، مراحل انتقال کاهش 1-4، نسبت سرعت 1.25-450 و ترکیب سری CR، K، 5 برای دریافت نسبت سرعت بزرگتر است.

شرح نماد
ED=چرخه کار ساعتی، بیان شده به صورت درصد، مانند ED=60%/h
fl= ضریب تجهیزات رانده (جدول 1)
f2= ضریب محرک اصلی
f3= ضریب گشتاور کارخانه زنبور عسل
f4، f5= ضریب دمای محیط (جدول 2, 3)
f6, f7 ضریب ارتفاع (4, 5)
f8= ضریب تامین روغن گیربکس (جدول 6)
f9, f10, f11, f12= ضریب ظرفیت حرارتی (جدول 7, 8, 9, 10)
a1 ضرایب دو مدل ( جدول 11)
a2=قدرت نسبت سرعت (جدول 12)
P1=توان ورودی
PG1=ظرفیت حرارتی گیربکس بدون دستگاه خنک کننده کمکی
PG2= ظرفیت حرارتی گیربکس با دستگاه فن خنک کننده
PG3=با کویل خنک کننده داخلی ظرفیت حرارتی گیربکس
PGI= گیربکس ظرفیت گرمایی با کویل خنک کننده آزاد کننده داخلی و فن

گیربکس حلزونی

مرور آنلاین پارامترهای انتخاب

استفاده از گیربکس

پیشرفت های تکنولوژیکی و توسعه گیربکس ها منجر به تولید گیربکس های کارآمدتر و قدرتمندتر (به ویژه گیربکس صنعتی) با هزینه کمتر شده است. گیربکس ها معمولاً برای نظارت بر جهت چرخش و تبدیل گشتاور یا توان بین ورودی ها در برنامه هایی که به سرعت خروجی مطلوب نیاز دارند استفاده می شود.  موتور گیربکس صنعتی یا گیربکس صنعتی در بسیاری از کاربردها از جمله ماشین ابزار، ماشین آلات ساختمانی، حمل و نقل و هر وسیله ای که نیاز به تغییراتی در گشتاور و سرعت انتقال قدرت حرکت چرخشی دارد استفاده می شود

گیربکس صنعتی سیستمی است که در آن انرژی مکانیکی از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می شود و برای افزایش گشتاور و کاهش سرعت استفاده می شود. گیربکس ها می توانند سرعت، گشتاور خود را برای تبدیل انرژی به فرمت سازگار تغییر دهند. آنها برای تسهیل عملکرد مکانیکی در صنایع مفید هستند.

گیربکس حلزونی، گیربکس صنعتی کوچک مارپیچ کواکسیال، گیربکس مارپیچ مخروطی، گیربکس حلزونی اریب دار، گیربکس کاهنده کرم، گیربکس سیاره ای از جمله گیربکس های استاندارد مورد استفاده در صنایع هستند.

صنایع بزرگی که در آن گیربکس ها به طور گسترده استفاده می شود عبارتند از:

  • صنعت کاغذ

گیربکس های ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم، فولاد و چدن برای کار نرم ماشین آلات در صنعت کاغذ استفاده می شوند.

  • صنعت سیمان

گیربکس هایی که گشتاور بالایی دارند نیاز خود را در این زمینه پیدا می کنند. گیربکس مارپیچ مخروطی و شفت موازی برای عملکردهایی مانند تقویت موتور، کاهش سرعت و غیره استفاده می شود.

  • صنعت قند

این یکی از بزرگترین صنایع با ماشین های بسیار متنوعی است که از گیربکس هایی مانند سیاره ای، مارپیچ و غیره استفاده می کنند.

  • صنعت فولاد

ماشین آلات سنگین و محکم در صنعت فولاد نقش دارند

تنظیم مجدد گیربکس

کارگاه مهندسی ما مجهز به ارائه خدمات جامع گیربکس صنعتی و تعمیر گیربکس می باشد .

کارکنان مجرب و واجد شرایط ما با نصب تنها بلبرینگ ها و مهر و موم های با کیفیت همراه با قطعات یدکی سازنده، استاندارد بالایی از کار را ارائه می دهند.

هنگامی که یک واحد منسوخ شده است و دیگر قطعات یدکی اصلی در دسترس نیست، ما به نقشه‌های اصلی سازنده دسترسی داریم و می‌توانیم قطعات را با مشخصات صحیح مورد نیاز بازتولید کنیم.

. از گیربکس های سیاره ای، پینیون و انواع دیگر استفاده می شود.

جعبه دنده اریب

  گیربکس کتابی سری V (سری B) ساختار بدنه اصلی جعبه مکش روغن، سطح کابینت بزرگ، فن بزرگ، چرخ دنده استوانه ای و چرخ دنده مخروطی مارپیچ را اتخاذ می کند. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته سنگ زنی، دمای کل دستگاه افزایش می یابد، نویز کاهش می یابد، قابلیت اطمینان عملیات بهبود می یابد و قدرت انتقال افزایش می یابد.

حالت ورودی: فلنج جفت موتور، ورودی شفت.

حالت خروجی: شفت توپر با کلید تخت، شفت توخالی با کلید تخت، شفت توخالی با کوپلینگ دیسک انبساط، شفت توخالی با کوپلینگ اسپلاین، شفت جامد با کوپلینگ اسپلاین و فلنج شفت جامد کوپلینگ.

گیربکس حلزونی

روش نصب: افقی، عمودی، پایه چرخشی، بازوی پیچشی.

گیربکس که با نام گیربکس نیز شناخته می شود، مکانیزم انتقال نیرو است که می تواند
سرعت موتور الکتریکی را به سرعت مورد نیاز برای اجرای تجهیزات از طریق تعداد دندانه های مختلف دنده تغییر دهد و گشتاور بدنه خودرو را تغییر دهد. .
گیربکس عمدتاً برای شتاب و کاهش سرعت استفاده می شود و معمولاً به آن گیربکس می گویند. به عنوان مثال، برای تغییر جهت انتقال، می توانیم از دو چرخ دنده به شکل بخش استفاده کنیم تا نیرو را عمود بر محور چرخش دیگر حرکت دهیم. نیروی محرکه را تغییر دهید. در شرایط قدرت یکسان، هرچه سرعت چرخ دنده بیشتر باشد، گشتاور شفت کمتر می شود.

گیربکس بزرگ طراحی جهانی دارد و می تواند با توجه به نیاز مشتری به گیربکس صنعتی تبدیل شود. انواع قاب جهانی موازی، عمودی، عمودی و افقی را درک کنید که باعث کاهش اندازه قطعات و افزایش اندازه مدل می شود.

حالت اتصال موتور عمدتاً از دو حالت ورودی تشکیل شده است: ورودی فلنج و شفت. ساختار بلندگو، سطح بزرگ‌تر و فن بزرگ‌تر، چرخ‌دنده‌های خار و چرخ‌دنده‌های مخروطی مارپیچ همگی از فناوری پیشرفته آسیاب استفاده می‌کنند، کل دستگاه گرما تولید می‌کند، نویز را کاهش می‌دهد و قابلیت اطمینان قدرت انتقال را بهبود می‌بخشد. حالت خروجی: شفت توپر و کلید تخت، شفت توخالی و کلید تخت، اتصال شفت توخالی و صفحه درام، اتصال شفت توخالی و اسپلین، شفت توپر و اتصال شفت و فلنج توخالی. گیربکس دارای نوع افقی، نوع صندلی چرخشی عمودی و نوع بازوی پیچشی است.

عملکرد کلاچ: برای جداسازی موتور از بار می توان دو دنده درگیر اولیه را جدا کرد. به عنوان مثال، ترمز، کلاچ و غیره. ما می‌توانیم از شفت برده موتور برای به حرکت درآوردن چندین شفت اصلی از طریق گیربکس استفاده کنیم تا عملکرد موتور الکتریکی را که بارهای متعدد را هدایت می‌کند، درک کنیم.
نگهداری و تعمیرات:
گیربکس صنعتی هانسن، بزرگترین ویژگی آن اندازه بزرگ آن است. در مقایسه با سایر گیربکس های صنعتی، چندین برابر بزرگتر است. البته به همین ترتیب بازده کاری آنها چندین برابر بیشتر است. بسیاری از کارگاه‌ها یا کارگاه‌های مهم ساختمانی به گیربکس‌های صنعتی هانسن نیاز دارند. این نه تنها می تواند کارایی کار را بهبود بخشد، بلکه کیفیت کار را نیز تضمین می کند. از آنجایی که برخی از مشاغل گران هستند، تنها گیربکس های صنعتی هانسن می توانند آنها را به حرکت درآورند. در مقایسه با گیربکس های صنعتی معمولی، گیربکس های صنعتی هانسن از نظر اندازه بزرگتر اما قدرتمندتر هستند.
اما تمیزی گیربکس های صنعتی هانسن نیز برای بسیاری از شرکت ها مشکل ساز است. بسیاری از ماشین های لباسشویی قبل از تمیز کردن باید جدا شوند. نصب گیربکس های صنعتی هانسن به راحتی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. علاوه بر این، مواد شوینده به راحتی می توانند باعث باقی ماندن مواد شوینده شوند. . دستگاه تمیز کردن و نگهداری گیربکس از سیستم تخلیه روغن اصلی گیربکس و روغن روان کننده فیلتر شده برای تمیز کردن گیربکس استفاده می کند. هیچ گونه امکانات سخت افزاری گیربکس را تغییر نمی دهد و مواد شوینده ای به آن اضافه نمی کند و در نتیجه عملکرد ایمن گیربکس را تضمین می کند و عمر مفید آن را افزایش می دهد. عمر مفید گیربکس. پس از فرآیند تمیز کردن، ناخالصی هایی مانند براده های آهن در پایین گیربکس را می توان از 70٪ به کمتر از 15٪ کاهش داد؛ کاربران مختلف می توانند برای دستیابی به تمیز کردن عمیق گیربکس، فرآیند تمیز کردن را تکرار کنند.

گیربکس یک جزء مکانیکی مهم است که به طور گسترده در توربین های بادی استفاده می شود. وظیفه اصلی آن انتقال نیروی تولید شده توسط چرخ باد تحت اثر باد به ژنراتور و به دست آوردن سرعت مربوطه است. به طور کلی، سرعت چرخ باد بسیار کم است و با سرعت مورد نیاز ژنراتور برای تولید برق فاصله دارد. باید با افزایش سرعت جفت دنده گیربکس به دست آید. بنابراین به گیربکس جعبه افزایش سرعت نیز می گویند.

مقدمه: قیمت گیربکس صنعتی باید نیروی ناشی از چرخ باد و نیروی واکنش ایجاد شده در طول انتقال دنده را تحمل کند. باید استحکام کافی برای مقاومت در برابر نیرو و گشتاور برای جلوگیری از تغییر شکل و تضمین کیفیت انتقال داشته باشد. طراحی محفظه گیربکس باید با چیدمان، شرایط پردازش و مونتاژ دستگاه انتقال قدرت توربین بادی مطابقت داشته باشد و بازرسی و نگهداری آسان باشد. با پیشرفت سریع صنعت گیربکس، صنایع و شرکت های مختلف بیشتری از گیربکس استفاده می کنند و شرکت های بیشتری در صنعت گیربکس قدرتمندتر می شوند.

با توجه به اصل طراحی مدولار ساختار واحد، گیربکس تا حد زیادی انواع قطعات را کاهش می دهد که برای تولید انبوه و انتخاب انعطاف پذیر مناسب است. چرخ دنده های مخروطی مارپیچی و چرخ دنده های مارپیچی گیربکس های صنعتی هانسن همگی با فولاد آلیاژی با کیفیت بالا کربوره شده و خاموش می شوند. سختی سطح دندان 60±2HRC است و دقت ساییدن سطح دندان به 5-6 می رسد.

موتور گیربکس


یاتاقان های قطعات گیربکس همگی بلبرینگ های برند معروف داخلی یا بلبرینگ های وارداتی هستند و در مهر و موم ها از مهر و موم روغن اسکلت استفاده می شود. ساختار بدنه بلندگو، سطح بزرگ کابینت و فن بزرگ؛ افزایش دما و سر و صدای کل دستگاه را کاهش می دهد و قابلیت اطمینان کار را بهبود می بخشد. قدرت انتقال افزایش می یابد. می تواند محور موازی، محور متعامد، قاب جهانی عمودی و افقی را درک کند. روش های ورودی شامل فلنج جفت موتور و ورودی شفت است؛ شفت خروجی می تواند در جهت زاویه راست یا افقی خروجی باشد و شفت توپر، شفت توخالی و شفت خروجی فلنجی ارائه می شود. . گیربکس می تواند نیازهای نصب فضاهای کوچک را برآورده کند و همچنین می تواند با توجه به نیاز مشتری ارائه شود. حجم آن 1/2 کوچکتر از گیربکس صنعتی دندانه نرم است، وزن آن به نصف کاهش می یابد، عمر مفید آن 3 تا 4 برابر و ظرفیت حمل بار 8 تا 10 برابر افزایش می یابد. به طور گسترده در ماشین آلات چاپ و بسته بندی، تجهیزات گاراژ سه بعدی، ماشین آلات حفاظت از محیط زیست، تجهیزات حمل و نقل، تجهیزات شیمیایی، تجهیزات معدن متالورژی، تجهیزات برق فولاد، تجهیزات اختلاط، ماشین آلات راه سازی، صنعت قند، تولید برق بادی، پله برقی و آسانسور استفاده می شود. ، کشتی سازی، کار سبک قدرت بالا، نسبت انتقال بالا، کاربردهای گشتاور بالا، مانند زمینه های صنعتی، کاغذ سازی، صنعت متالورژی، تصفیه فاضلاب، صنعت مصالح ساختمانی، ماشین آلات بالابر، خطوط نقاله و خطوط مونتاژ. نسبت قیمت/عملکرد خوبی دارد و برای تجهیزات داخلی مناسب است.

روانکاری: روش‌های معمول روغن‌کاری گیربکس شامل روغن‌کاری با روغن دنده، روان‌کاری گریس نیمه سیال و روان‌کاری روانکار جامد است. برای آب بندی بهتر، سرعت بالا و بار بالا، می توان از روغن دنده برای روانکاری عملکرد خوب آب بندی استفاده کرد؛ برای شرایط آب بندی ضعیف، می توان از گریس نیمه مایع برای روانکاری با سرعت پایین استفاده کرد؛ مناسب برای کاربردهای بدون روغن یا در دمای بالا با مولیبدن. روانکاری پودر فوق ریز سولفید

سیستم روغن کاری گیربکس برای عملکرد عادی گیربکس بسیار مهم است. گیربکس های توربین بادی در مقیاس بزرگ باید مجهز به یک سیستم روانکاری اجباری قابل اعتماد برای تزریق روغن به ناحیه مش بندی دنده و یاتاقان ها باشند. روانکاری ناکافی بیش از نیمی از علل خرابی گیربکس را تشکیل می دهد. دمای روغن روانکار با خستگی اجزا و عمر کل سیستم مرتبط است. به طور کلی، در حین کارکرد معمولی، حداکثر دمای روغن گیربکس نباید از 80 درجه سانتیگراد تجاوز کند و اختلاف دمای بین بلبرینگ های مختلف نباید از 15 درجه سانتیگراد تجاوز کند. هنگامی که دمای روغن از 65 درجه سانتیگراد بالاتر است، سیستم خنک کننده شروع به کار می کند؛ زمانی که دمای روغن کمتر از 10 درجه سانتیگراد است، روغن باید تا دمای از پیش تعیین شده گرم شود و سپس روشن شود.
در تابستان، به دلیل اینکه توربین‌های بادی برای مدت طولانی در بار کامل همراه با نور مستقیم خورشید هستند، دمای عملیاتی روغن از مقدار تعیین‌شده بالاتر می‌رود؛ در حالی که در زمستان سرد در شمال شرق، کمترین دما معمولاً زیر 30 درجه است. درجه سانتی گراد برای روغن کاری روغن روان کننده در خط لوله صاف نیست، چرخ دنده ها و یاتاقان ها به اندازه کافی روغن کاری نشده اند، که باعث می شود گیربکس در دمای بالا متوقف شود، سطوح دندانه ها و یاتاقان ها فرسوده شوند و دمای پایین نیز باعث افزایش ویسکوزیته روغن گیربکس می شود. هنگامی که پمپ روغن شروع به کار می کند، بار سنگین است و موتور پمپ اضافه بار می شود. .


روان کننده های گیربکس کاهنده بهترین محدوده دمای عملیاتی را دارند. توصیه می شود یک سیستم مدیریت حرارتی روان کننده برای سیستم روغن کاری گیربکس صنعتی ایرانی طراحی شود: هنگامی که دما از مقدار معینی فراتر رفت، سیستم خنک کننده شروع به کار می کند. هنگامی که دما کمتر از مقدار معینی باشد، سیستم گرمایش شروع به کار می کند. همیشه دما را در محدوده بهینه نگه دارید. علاوه بر این، بهبود کیفیت روغن‌های روان‌کننده نیز جنبه مهمی است که باید در سیستم روغن‌کاری مورد توجه قرار گیرد. روان کننده ها باید سیالیت عالی در دمای پایین و پایداری در دمای بالا داشته باشند و تحقیقات در مورد روان کننده های با کارایی بالا باید تقویت شود.

این به طور گسترده ای در معادن در مقیاس بزرگ، فولاد، صنایع شیمیایی، بنادر، حفاظت از محیط زیست و زمینه های دیگر استفاده می شود. با ترکیب سری K و R می توان نسبت سرعت بیشتری به دست آورد.
1. اجزای انتقال دنده صنعتی قابل اعتماد؛
2. ساختار قابل اعتماد و ورودی های متعدد برای برآوردن نیازهای استفاده خاص ترکیب می شوند؛
3. دارای ظرفیت انتقال قدرت بالا و ساختار فشرده است و ساختار چرخ دنده آن مطابق با اصل طراحی مدولار تعیین می شود
. استفاده و نگهداری، پیکربندی و انتخاب مواد با توجه به شرایط فنی و مهندسی آسان است؛
5. محدوده گشتاور 360000 نیوتن متر تا 1200000 نیوتن متر است.

موتور گیربکس

طبقه بندی: هنگام انتخاب گیربکس های صنعتی هانسن، ابعاد کلی، راندمان انتقال، ظرفیت بار، کیفیت، قیمت و سایر گیربکس های صنعتی را با هم مقایسه کنید. وضعیت بار ماشین آلات کار متصل به گیربکس صنعتی هانسن نسبتاً پیچیده است که تأثیر زیادی بر گیربکس صنعتی هانسن دارد. این یک عامل مهم در انتخاب و محاسبه گیربکس های صنعتی هانسن می باشد. وضعیت بار گیربکس صنعتی هانسن وضعیت بار ماشین کار (دستگاه برده) است که معمولاً به سه تقسیم می شود. کلاس: 1- بار یکنواخت، 2- بار ضربه ای متوسط، 3- بار ضربه قوی.

گیربکس دارای وظایف زیر است: 1. شتاب گیری و کاهش سرعت یک گیربکس سرعت متغیر است که مردم اغلب می گویند. 2. جهت درایو را تغییر دهید. به عنوان مثال، ما از دو چرخ دنده برای انتقال نیرو به صورت عمودی به یکدیگر استفاده می کنیم. 3. لحظه چرخش را تغییر دهید. تحت شرایط یکسان قدرت، هرچه چرخ دنده سریعتر بچرخد، شفت گشتاور کمتری دریافت می کند و بالعکس. 4. عملکرد کلاچ: با جدا کردن دو دنده درگیر اولیه می توانیم موتور را از بار جدا کنیم. مانند کلاچ ترمز. 5. قدرت را توزیع کنید. به عنوان مثال، ما می توانیم از یک موتور برای به حرکت درآوردن شفت های متحرک متعدد از طریق شفت اصلی گیربکس استفاده کنیم، به طوری که یک موتور بتواند بارهای متعددی را هدایت کند.

طراحی: در مقایسه با سایر گیربکس های صنعتی، از آنجایی که گیربکس های توربین بادی در ناسل های کوچک در فاصله ده ها متری یا حتی بیش از 100 متر از سطح زمین نصب می شوند، می توان از حجم و وزن خود برای ناسل ها، برج ها، فونداسیون ها و واحد باد استفاده کرد. ، هزینه های نصب و نگهداری و غیره اثرات مهمی دارند، بنابراین کاهش سایز و وزن اهمیت دارد. در عین حال، به دلیل نگهداری نامناسب و هزینه های بالای تعمیر و نگهداری، طول عمر طراحی گیربکس معمولاً 20 سال است و الزامات برای قابلیت اطمینان بسیار سخت است. از آنجایی که اندازه، وزن و قابلیت اطمینان اغلب یک تناقض غیرقابل سازش هستند، طراحی و ساخت گیربکس های توربین بادی اغلب با مشکل مواجه می شوند. کل مرحله طراحی باید الزامات قابلیت اطمینان و عمر مفید را برآورده کند، با کمترین حجم و کمترین وزن به عنوان هدف، مقایسه و بهینه سازی طرح انتقال؛ طراحی سازه باید محدودیت های قدرت انتقال و فضا را برآورده کند و سازه را به عنوان در نظر بگیرد. تا حد امکان ساده عملکرد قابل اعتماد و تعمیر و نگهداری راحت؛ اطمینان از کیفیت محصول در هر مرحله از فرآیند تولید؛ در حین کار، وضعیت عملکرد گیربکس (دمای یاتاقان، ارتعاش، دمای روغن و تغییرات کیفیت و غیره) باید در زمان واقعی و روتین نظارت شود. تعمیر و نگهداری باید طبق مشخصات انجام شود.

از آنجایی که سرعت خطی نوک نمی تواند خیلی زیاد باشد، سرعت نامی ورودی گیربکس به تدریج با افزایش ظرفیت یک واحد کاهش می یابد و سرعت نامی واحدهای بالاتر از MW معمولاً از 20r/min تجاوز نمی کند. از طرف دیگر، سرعت نامی ژنراتور معمولاً 1500 یا 1800 r/min است، بنابراین نسبت سرعت گیربکس تولید برق بادی در مقیاس بزرگ معمولاً حدود 75-100 است. به منظور کاهش حجم گیربکس، ژنراتورهای نیروی بادی بالاتر از 500 کیلووات معمولاً انتقال سیاره ای تقسیم قدرت را اتخاذ می کنند؛ ساختار کلی 500 کیلووات ~ 1000 کیلووات دارای دو سطح شفت موازی + 1 سیاره و 1 شفت موازی + 2 انتقال سیاره ای است. گیربکس مگاوات دارای شفت موازی 2 مرحله ای + ساختار انتقال سیاره ای 1 است. با توجه به ساختار انتقال سیاره ای نسبتاً پیچیده و دشواری پردازش چرخ دنده های داخلی بزرگ، هزینه آن بالا است. حتی اگر از یک گیربکس دنده سیاره ای 2 مرحله ای استفاده شود، انتقال NW رایج ترین است.

تکنولوژی ساخت: قیمت گیربکس صنعتی چرخ دنده های خارجی گیربکس های بادی به طور کلی فرآیند سنگ زنی کربوری کننده را اتخاذ می کنند. معرفی چرخ دنده های تشکیل دهنده CNC با راندمان بالا و دقت بالا باعث شده است که سطح تکمیل دنده در چین و خارج از کشور تفاوت چندانی نداشته باشد. هیچ مشکلی برای دستیابی به فناوری دقیق 6006 مشخص شده توسط استاندارد 5 و استاندارد 19073 وجود ندارد. با این حال، فناوری پیشرفته چین هنوز بین کنترل تغییر شکل عملیات حرارتی، کنترل عمق لایه موثر، کنترل تراش و ترمیم سطح دندان و فناوری شکل دادن به دندان دنده فاصله دارد.

با توجه به اندازه بزرگ چرخ دنده حلقه گیربکس توربین بادی و دقت بالای ماشینکاری، تکنولوژی ساخت حلقه دنده داخلی در چین بسیار متفاوت از سطح پیشرفته بین المللی است که عمدتاً در کنترل تغییر شکل داخلی مارپیچ منعکس می شود. دنده در پردازش دنده و عملیات حرارتی.

آمار نشان می دهد که حدود 50 درصد از خرابی های گیربکس فن مربوط به انتخاب، ساخت، روغن کاری یا استفاده از یاتاقان ها است. در حال حاضر به دلیل شرایط فنی عقب مانده و دلایل دیگر، بسیاری از اجزای اصلی واحدهای مگاواتی خانگی مانند الکتروموتورها، گیربکس ها، تیغه ها، تجهیزات کنترل الکترونیکی و سیستم های انحرافی متکی به واردات بوده و در این تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. توربین بادی بزرگ. یاتاقان های جعبه، یاتاقان های انحرافی، یاتاقان های پیچ و یاتاقان های دوک کاملاً وابسته به واردات هستند. بنابراین، روش محاسبه دقیق تر طول عمر یاتاقان برای طراحی گیربکس های توربین بادی اهمیت ویژه ای دارد.
از آنجایی که بلبرینگ ها به قابلیت اطمینان بالایی نیاز دارند، عمر مفید آنها معمولا کمتر از 130000 ساعت نیست. با این حال، به دلیل بسیاری از عوامل موثر بر عمر خستگی بلبرینگ، تئوری عمر خستگی بلبرینگ هنوز نیاز به بهبود مستمر دارد. هیچ تئوری یکپارچه زندگی بلبرینگ در داخل و خارج از کشور وجود ندارد، که یک روش محاسباتی است که توسط همه صنایع به رسمیت شناخته شده است.
دمای کار بلبرینگ، ویسکوزیته روغن روان کننده، تمیزی و سرعت تاثیر زیادی بر عمر بلبرینگ دارد. هنگامی که شرایط کار بدتر می شود (دما افزایش می یابد، سرعت کاهش می یابد، آلاینده ها افزایش می یابد)، عمر بلبرینگ ممکن است بسیار کاهش یابد. تجزیه و تحلیل عمیق عوامل مختلف موثر بر عمر باربری گیربکس های توربین بادی و تحقیق در مورد روش های دقیق تر محاسبه عمر بلبرینگ از اولویت های اصلی صنعت بلبرینگ داخلی و حتی صنعت برق بادی است.

استفاده: 1. شتاب و کاهش سرعت را معمولاً موتور گیربکس صنعتی سرعت متغیر می نامند. 2. جهت درایو را تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانیم از دو چرخ دنده برای انتقال نیرو به صورت عمودی به یکدیگر استفاده کنیم. 3. لحظه چرخش را تغییر دهید. در شرایط قدرت یکسان، هرچه سرعت چرخش سریع‌تر باشد، گشتاور دریافتی توسط شفت کمتر می‌شود و بالعکس. 4. عملکرد کلاچ: با جدا کردن دو دنده درگیر اولیه (مانند کلاچ ترمز) می توانیم موتور را از بار جدا کنیم. 5. قدرت را توزیع کنید. به عنوان مثال، ما می توانیم از یک موتور برای به حرکت درآوردن شفت های متحرک متعدد از طریق شفت اصلی گیربکس استفاده کنیم، به طوری که یک موتور بتواند بارهای متعددی را هدایت کند.
درمان نویز: گیربکس بخش مهمی از طیف گسترده ای از کاربردها در انتقال مکانیکی است. هنگامی که یک جفت چرخ دنده مش، گام دندان، پروفیل دندان و سایر خطاها ناگزیر رخ می دهد. در حین کار، شوک مش بندی رخ می دهد و نویز مربوط به فرکانس مش بندی چرخ دنده ایجاد می شود. به دلیل لغزش نسبی، صدای اصطکاک بین سطوح دندان ایجاد می شود. از آنجایی که دنده ها بخش اصلی درایو گیربکس هستند، برای کنترل صدای گیربکس باید صدای دنده کاهش یابد. به طور کلی دلایل اصلی ایجاد صدای سیستم دنده به شرح زیر است: 1. طراحی دنده. انتخاب نامناسب پارامترها، تصادف خیلی کوچک، نادرست یا عدم تغییر شکل، ساختار غیر منطقی گیربکس. در پردازش چرخ دنده، خطای پایه و خطای پروفیل دندان خیلی زیاد است، فاصله دندانه پشتی خیلی زیاد است و زبری سطح خیلی زیاد است. 2. قطار دنده و گیربکس. جزء غیرعادی است، دقت تماس کم است، موازی شفت ضعیف است، استحکام شفت، یاتاقان و تکیه گاه ناکافی است، دقت چرخش بلبرینگ زیاد نیست و فاصله نامناسب است. 3. جنبه های دیگر گشتاور ورودی نوسان گشتاور بار، ارتعاش پیچشی سیستم شفت، تعادل موتور و سایر جفت های انتقال و غیره.

.

کدام بلبرینگ در گیربکس حلزونی استفاده می شود؟

برای یاتاقان های مورد استفاده در گیربکس ها باید ویژگی های عملکردی خاصی وجود داشته باشد از جمله:

  1. نویز پایین
  2. لرزش کم
  3. تولید گرمای کم
  4. سبک وزن
  5. سفتی بالا
  6. عمر عملیاتی طولانی

پس از همه، اگر قصد دارید اطلاعات رضایت‌بخش‌تری در مورد یک گیربکس صنعتی از جمله مفید بودن، ویژگی‌ها و کاربردهای آن داشته باشید، ما اطمینان می‌دهیم که همه آنچه را که نیاز دارید را در این مقاله آموزنده دریافت خواهید کرد


با تخصص مهندسی پیشرفته خود، ما به خوبی برای ارائه مشاوره مجهز هستیم و راه حلی را پیدا می کنیم که با مجموعه الزامات منحصر به فرد شما از نظر کاربرد و شرایط محیطی مطابقت داشته باشد.

راه حل های سفارشی، تعمیر و نگهداری و خدمات

ما کارگاه ها و ماشین آلات برش دنده خود را داریم که به ما امکان می دهد طیف وسیعی از گزینه ها و لوازم جانبی از جمله راه حل های سفارشی را تهیه کنیم.

همچنین به این معنی است که ما می توانیم خدمات تعمیر و نگهداری کامل را ارائه دهیم. ما می‌توانیم گیربکس‌های ماشین را جدا، بازرسی و کاملاً بازسازی کنیم

ط

طراحی گیربکس اغلب شامل الزامات متناقض از اجزای اصلی – محفظه، شفت، چرخ دنده و یاتاقان – است و تمام تأثیرات روی این عناصر باید در اولین فرصت ممکن در فرآیند توسعه در نظر گرفته شودحداکثر انتقال قدرت، نسبت‌های مورد نیاز و در نظر گرفتن محدودیت‌های هندسی بر ویژگی‌های دنده تأثیر می‌گذارد در حالی که عملکرد شفت بیشتر به گشتاورهای حاصل، ممان‌های خمشی و تنش‌های برشی وابسته است. بلبرینگ ها بر اساس نیازهای عمر محاسبه شده بر اساس 

مشخصات ساختار و شرح کاربرد گیربکس صنعتی Huixin

گیربکس صنعتی Huixin نوعی گیربکس است، با ویژگی های ساختاری ساده، عمدتاً طراحی مدولار، پوشش نسبت انتقال گسترده، توزیع خوب و معقول، و محدوده قدرت انتقال از 0.12KW تا 200KW. جنس اصلی آن چدن است و سه روش نصب دارد که عبارتند از نصب عمودی، نصب شفت و نصب با دیسک شرینک.

  1. مشخصات ساختار گیربکس صنعتی Huixin
  1. نسبت انتقال دقیق است، و محدوده 3.77-281.71 را پوشش می دهد، که می تواند خودسرانه با توجه به نیازها انتخاب شود.
  2. چرخ دنده توسط یک ماشین سنگ زنی دنده با دقت بالا، با انتقال پایدار، سر و صدای کم و 98٪ راندمان بین مرحله ای آسیاب می شود.
  3. کاهنده مضاعف به هم پیوسته که مخصوص موارد خاص با سرعت کم طراحی شده است، نسبت انتقال موتور دنده ای F..R. را به 31434 افزایش می دهد.
  4. گیربکس Liyi طراحی مدولار، پوشش نسبت انتقال گسترده، توزیع خوب و معقول را اتخاذ می کند.
  5. محدوده قدرت انتقال 0.12KW-200KW است.
  6. طراحی شکل برای نصب و پیکربندی جهانی جهت گیری مناسب است.
  1. شرح هدف گیربکس صنعتی Huixin
  1. توزیع نیرو: به عنوان مثال، ما می توانیم از یک برای به حرکت درآوردن چندین شفت فرعی از طریق شفت اصلی گیربکس استفاده کنیم تا عملکرد یک موتور برای راندن بارهای متعدد را درک کنیم.
  2. شتاب و کاهش سرعت، که اغلب به عنوان جعبه دنده سرعت متغیر شناخته می شود.
  3. جهت انتقال را تغییر دهید، به عنوان مثال، می توانیم از دو چرخ دنده برای انتقال نیرو به یک محور چرخان دیگر به صورت عمودی استفاده کنیم.
  4. گشتاور چرخش را تغییر دهید، در شرایط مشابه قدرت، هرچه چرخ دنده سریعتر بچرخد، گشتاور روی شفت کمتر می شود و بالعکس.
  5. عملکرد کلاچ: می توانیم با جدا کردن دو دنده اصلی مشبک مانند کلاچ ترمز، موتور را از بار جدا کنیم.

طراحی گیربکس

گیربکس


طراحی گیربکس اغلب شامل الزامات متناقض از اجزای اصلی – محفظه، شفت، چرخ دنده و یاتاقان – است و تمام تأثیرات روی این عناصر باید در اولین فرصت ممکن در فرآیند توسعه در نظر گرفته شود. 
حداکثر انتقال قدرت، نسبت‌های مورد نیاز و در نظر گرفتن محدودیت‌های هندسی بر ویژگی‌های دنده تأثیر می‌گذارد در حالی که عملکرد شفت بیشتر به گشتاورهای حاصل، ممان‌های خمشی و تنش‌های برشی وابسته است. بلبرینگ ها بر اساس نیازهای عمر محاسبه شده بر اساس شرایط عملیاتی واقعی گیربکس و هندسه آن تعیین می شوند.

به طور سنتی، یاتاقان ها به عنوان لولاهای سفت و شفت ها به عنوان تیرهای انعطاف ناپذیر با نیروهای حاصل بر روی تکیه گاه ها که بر اساس تکنیک های تفکیک ایزواستاتیک کلاسیک محاسبه می شوند، در نظر گرفته می شدند.

اولین قدم در تأیید طراحی کلی گیربکس این است که فرض کنیم یاتاقان ها عناصر تسلیم غیر خطی هستند و شفت ها انعطاف پذیر هستند. این اجازه می دهد تا خط انحراف شفت و تأثیر انحراف شفت و یاتاقان بر نیروهای حاصله روی تکیه گاه ها در نظر گرفته شود.

با یک رویکرد پیشرفته تر برای تجزیه و تحلیل، می توان طیف وسیعی از پارامترهای مهم دیگر مانند هندسه داخلی یاتاقان، فاصله یا پیش بار یاتاقان، تعداد واقعی عناصر نورد تحت بار و، برای یاطاقان غلتکی، توزیع فشار تماس در امتداد را در نظر گرفت. خط تولید عنصر نورد

انتخاب یاتاقان همچنین با توجه به ویژگی های یاتاقان خاص از جمله رفتار در ناهماهنگی بین حلقه داخلی و خارجی در حین کار انجام می شود. در این مورد، هنوز فرض بر این است که یاتاقان ها در محفظه های سفت و سخت نصب شده اند. به همین دلیل، هر چه مسکن واقعی سفت تر باشد، محاسبات به موقعیت های واقعی نزدیک تر است.

طرح های با حجم بالا

استفاده از مواد سبک وزن و محفظه های فشرده از ویژگی های گیربکس های حجم بالا با توان کم تا متوسط ​​است. در چنین مواردی، طراحی بهینه برای رقابت محصول مهم است.

سیستم محفظه شفت به عنوان یک کل باید با در نظر گرفتن تمام عوامل تعامل تجزیه و تحلیل شود تا یک طراحی مسکن قابل اعتماد و مناسب ایجاد شود که دقیقاً نیازهای عملیاتی آن را برآورده کند.

خود SKF تعدادی برنامه کامپیوتری را توسعه داده است که می تواند جنبه های چنین طرح هایی را محاسبه کند. به عنوان مثال، یک برنامه قادر به پیش بینی رفتار یاتاقان و شفت تحت بار است. اغلب یک عامل محدود کننده که دقت چنین برنامه‌هایی را کاهش می‌دهد، زمانی ایجاد می‌شود که سفتی محفظه شروع به تأثیرگذاری بر موقعیت یاتاقان کند. همچنین یک روش دقیق تر برای تخمین عملکرد هر چرخ دنده ای مستلزم آن است که ناهماهنگی به درستی تعریف شود.

گیربکس

یکی از آخرین برنامه های کامپیوتری SKF می تواند تعامل بسیار پیچیده چنین سیستم هایی را مدیریت کند. این برنامه از مدل روش المان محدود استفاده می کند و می تواند بر اساس معیارهای تجربی تغییر شکل تحت بار باشد.

تکنیک‌های مدل‌سازی FEM را می‌توان برای تمامی اجزاء – بلبرینگ، شفت، چرخ‌دنده، محفظه، فنر، واشر – در این برنامه اعمال کرد.

در این مقاله ما FEM را عمیق‌تر توصیف نمی‌کنیم، بلکه فقط می‌گوییم که به ساختار هر جزء اجازه می‌دهد تا به چنان «عناصر محدود» کوچکی تجزیه شود که شکل جابجایی و میدان‌های تنش آن‌ها را بتوان با کمی دقت تقریب زد. باقی مانده است که فقط مقدار آن محاسبه شود.

هر عنصر با تعدادی گره و رفتار هر گره (یعنی تأثیر آن بر سایر گره ها) توصیف می شود که سپس به صورت ریاضی توسط ماتریسی به نام ماتریس سختی بیان می شود.

سپس تمام ماتریس‌های هر عنصر به گونه‌ای ترکیب می‌شوند که یک ماتریس سختی برای کل سیستم ایجاد می‌کند که می‌توان آن را حل کرد و همه جابجایی‌های گره و نیروهای مرتبط را می‌توان ارزیابی کرد.

برای آخرین برنامه SKF FEM، شفت ها با عناصر تیر ساده نشان داده می شوند در حالی که چرخ دنده ها چندین گره دارند – یکی که نقطه مرکزی را مشخص می کند و یکی در هر طرف جناح های چرخ دنده.

ارائه یک یاتاقان به عنوان یک مدل FEM چالش بیشتری را ایجاد می کند. این به این دلیل است که نظریه هرتزی نشان می دهد که یک رابطه غیر خطی بین نیروها و جابجایی ها در ناحیه تماس وجود دارد. پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند – هندسه داخلی یاتاقان، فاصله، پیش بارگذاری و ناهماهنگی بین حلقه ها. برای یاتاقان غلتکی توزیع فشار در امتداد خط تماس، پروفیل غلتکی و غیره وجود دارد.

هر یاتاقان را می توان با یک گره در هر حلقه مدل کرد – هر گره در مرکز حلقه قرار می گیرد و دارای شش درجه آزادی است. توزیع بار داخلی در یک ماژول ویژه توضیح داده شده است.

این به ما اجازه می دهد تا تأثیر جابجایی های نسبی و ناهماهنگی بلبرینگ را بر عمر یاتاقان در نظر بگیریم. با این حال، این سوال وجود دارد که چگونه مسکن باید نمایندگی شود. تنوع بسیار زیاد در شکل محفظه ها، یافتن یک نمایش پارامتری واحد را غیرممکن می کند و بنابراین گاهی اوقات می توان مدل مناسبی را از یک تامین کننده نرم افزار جستجو کرد. در برخی موارد، یک سازنده گیربکس ممکن است قبلاً یک مدل FEM از محفظه را به عنوان بخشی از کار بهینه سازی خود در دسترس داشته باشد. سپس می توان از هر دو منبع برای حل ماتریس کل ساختار استفاده کرد.

یک ماتریس سختی برای یک محفظه همچنین می‌تواند از اندازه‌گیری‌های فیزیکی مدل‌های واقعی استخراج شود، اگرچه این نامناسب است مگر اینکه در مرحله بعدی توسعه یا اگر تعداد محدودی یاتاقان‌ها وجود داشته باشد. چنین اندازه گیری هایی نیز به مهارت و تجهیزات مناسب نیاز دارد. همچنین هنگام تعریف هر FEM برای استفاده با برنامه SKF، تعدادی از “قوانین” ساده باید برای نتایج موفقیت آمیز رعایت شود.

برنامه های گیربکس

تجزیه و تحلیل کامل سیستم محفظه شفت در طول مرحله توسعه طراحی گیربکس در Bonfiglioli Riduttori در ایتالیا انجام شد (شکل 1 را ببینید). این گیربکس یک واحد با ابعاد کوچک و با حجم بالا (نگاه کنید به شکل 2) با بدنه آلومینیومی است. این عامل بررسی رفتار آن را در شرایط بار توجیه می کند.

یک عامل مهم برای موفقیت طراحی نهایی، همکاری نزدیک بین مهندسان SKF و Bonfiglioli Riduttori از مراحل اولیه فرآیند توسعه بود. مدل مسکن باید به گونه ای تکامل می یافت که بتواند با موفقیت در برنامه محاسبه SKF ادغام شود.

در این کاربرد، هر یاتاقان در سیستم توسط دو گره نشان داده می‌شود که مدل مسکن شامل عناصر جامد است که هر کدام شش درجه آزادی برای هر گره دارند.

برای هر موقعیت یاتاقان، محفظه به حلقه ای از گره ها (با فاصله مساوی و در یک صفحه عمود بر محور یاتاقان) نیاز داشت که در مرکز محل یاتاقان قرار می گرفت. این بدان معنی است که یک گره در مرکز موقعیت یاتاقان قرار می گیرد و سپس با استفاده از معادلات “محدودیت” به گره هایی که در صندلی قرار دارند متصل می شود.

مدل نشان داده شده دارای حدود 8000 گره و 14000 عنصر جداگانه است. با این حال، برای ارزیابی اثرات انحراف محفظه بر یاتاقان‌ها و شفت‌ها، دانستن رفتار شش گره نشان‌دهنده مراکز نشست‌های بلبرینگ کافی است. این امر با کاهش ماتریس سختی بزرگ اصلی به یک ماتریس کوچکتر و قابل کنترل تر به دست می آید.

روش انجام این کار به عنوان رویه “ابر عنصر” شناخته می شود. در این برنامه یک ماتریس سختی کاهش یافته ایجاد شد و 36 ردیف در 36 ستون در برنامه SKF بارگذاری شد که سیستم کامل را حل می کند (شکل 3 را ببینید).

شکل 4 خط انحراف شفت ورودی را برای محفظه صلب و انعطاف پذیر نشان می دهد. جابجایی ها در امتداد شفت برای یک محفظه انعطاف پذیر در مقایسه با یک یاتاقان سفت و سخت بیشتر است. با این حال، در این مورد، تفاوت بین این دو به اندازه کافی بزرگ نیست که عملکرد دنده را تحت تأثیر منفی قرار دهد، در حالی که با ارزش ترین اثر ناشی از ناهماهنگی یاتاقان ها و چرخ های دنده است (شکل 5 را ببینید).

گیربکس صنعتی
گیربکس

از آنجایی که گیربکس مجهز به بلبرینگ های شیار عمیق است، ناهماهنگی های مختلف به طور قابل توجهی بر عمر یاتاقان تأثیر نمی گذارد (شکل 6 را ببینید) زیرا حداکثر مقادیر واقعی بسیار کمتر از حد توصیه شده برای این نوع یاتاقان است.

علاوه بر این، طول عمر یاتاقان نیز تحت تأثیر توزیع بار متفاوت بر روی عناصر نورد است. این توضیح می دهد که چرا نمی توان رابطه مستقیم بین ناهماهنگی یاتاقان ها و امید به زندگی مربوطه ایجاد کرد.

این روش همچنین امکان شبیه‌سازی بهتر میدان‌های تنش در محفظه را از طریق معرفی توزیع بار در صندلی یاتاقان تحت شرایط عملیاتی خاص فراهم می‌کند.

در موارد بحرانی، تحلیل عمیق‌تر و پیچیده‌تر با مدل‌سازی بلبرینگ‌ها با دو گره برای هر عنصر نورد و با در نظر گرفتن حلقه‌ها به عنوان انعطاف‌پذیر امکان‌پذیر است. به این ترتیب می توان اثر بیضی را در نظر گرفت.

این تجزیه و تحلیل کامل از سیستم یاتاقان شفت به تمام اجزای جداگانه اجازه می دهد تا بهینه شوند. علاوه بر این، محفظه و شفت بررسی شد و تمام اثرات تغییر شکل آنها در محاسبه عمر یاتاقان و چرخ گنجانده شد.

در این برنامه خاص، تجزیه و تحلیل پیشرفته نهایی طراحی بهینه و یکپارچگی کامل اجزای موتور گیربکس صنعتی را تایید کرد.