کمپرسور باد 50 لیتری

چکیده

کمپرسور باد 50 لیتری در این پروژه کمپرسور باد 50 لیتری ، ماموریتی که باید انجام شود بررسی علت اصلی بی امان چنین خرابی و ارائه توصیه های مفید است که می تواند به شما کمک کند تا از بروز چنین خرابی در کمپرسور رفت و برگشتی مورد مطالعه در آینده جلوگیری کنید. كمپرسور هواي كمكي موتور دار از كار افتاد ، کمپرسور باد 50 لیتری در كارگاه هاوك قرار دارد. مرحله اول تعیین جزئیات در مورد کمپرسور باد 50 لیتری ، سازنده و نحوه کار کمپرسور خواهد بود. طبقه بندی کمپرسورها و انواع آن نیز بحث خواهد شد و البته نظریه کارکرد. جمع آوری اجزا failed انجام نشد تا بعداً به علت عدم موفقیت یا علتهای آن بررسی شود ، این روش با استفاده از روشهای مختلف انجام می شود.کمپرسور باد

بحث در مورد علل احتمالی این شکست به خوبی در فصل های بعدی و همچنین نتیجه گیری حاصل از مطالعه انجام شده انجام می شود.

مقدمه

این پروژه خرابی رخ داده در کمپرسور هوا را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. این تحقیق به روشهای مختلفی برای کشف علت خرابی انجام خواهد شد. کمپرسور باد 50 لیتری یک ماشین است که توانایی فشرده سازی هوا و آزاد کردن آن را دارد تا انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل کند تا از آن در چندین صنعت و کاربرد استفاده کند. کمپرسور هوا از اجزای بسیاری تشکیل شده است. این اجزا عبارتند از موتور الکتریکی ، پیستون ها ، پمپ هوا ، گیرنده هوا ، خشک کن هوا ، فیلترها ، تنظیم کننده فشار هوا و کلید فشار. تمام این م componentsلفه ها در فصل های بعدی با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار می گیرند. همچنین کمپرسور هوا انواع مختلفی دارد که بعدا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

با مقاله خود راهنمایی کنید

اگر برای نوشتن مقاله خود به کمک نیاز دارید ، خدمات حرفه ای مقاله نویسی ما برای کمک به شماست!

موردی که در اینجا وجود داشت خرابی کمپرسور هوا است. به نظر می رسد از نگاه اول به آسیب وارد شده در آن ، خرابی در میله اتصال اتفاق افتاده است و از شکل شماره 1 زیر مشخص است. این شکل نشان می دهد که خرابی در میله اتصال از قسمت حلقه ای که متصل شده است ، رخ داده است. به میل لنگ. اما دلیل این شکست مشخص نیست زیرا چندین سناریو وجود دارد. سناریوی اول خستگی دلیل این شکست است. سناریوی دوم فشار بسیار سنگینی است که به کمپرسور باد 50 لیتری وارد می شود و منجر به خرابی آن می شود. این سناریوهایی است که انتظار می رود بعداً در این پروژه مورد بررسی قرار گیرد تا دلیل شکست آن مشخص شود.

 

شکل 1: خرابی میله اتصال کمپرسور

اهداف و اهداف

اهداف:

هدف اصلی این پروژه فارغ التحصیلی بررسی و کشف علت یا دلایل خرابی کمپرسور هوای رفت و برگشتی کمکی موتور دیزلی ساخته شده توسط Knorr-Bremse است ، شماره مدل LP 4865 است. این با انجام اهداف زیر محقق می شود ، پس از دستیابی به آن ، هدف اصلی پروژه محقق خواهد شد.

میل لنگ کمپرسور باد
قطعات کمپرسور باد

اهداف پروژه:

جمع آوری اطلاعات ارزشمند در مورد ، شماره مدل LP 4 است ، این شامل: طراحی کمپرسور ، طراحی هر قطعه ، مصالح ساختمانی هر قطعه ، اصول کار ، تئوری کار ، دامنه تولید … و غیره جمع آوری داده ها به شناسایی علت اصلی شکست کمک می کند و بر این اساس آماده سازی روش جدید برای از بین بردن مشکل ، کاهش فرصت وقوع خرابی در آینده ، استفاده از ضریب ایمنی بیشتر و شناسایی فرد یا نهادی که مسئول خرابی است تصحیح اشتباه برای جلوگیری از شکست در آینده. جمع آوری این اطلاعات پیش زمینه فقط به تعداد محدود نمی شود بلکه باید به همه موارد مانند تصاویر ، نمودارها و نمودارها و نمونه ها نیز تعمیم داده شود.

بررسی پارامترهای عملیاتی ، تاریخچه عملکرد ، ماهیت عملیات … و غیره تا بتوان دقیقاً علت اصلی چنین خرابی را تعیین کرد و از کدام حالت خرابی پیروی می کند.

بررسی فیزیکی یا بازرسی ماکروسکوپی باید انجام شود. این ماموریت شامل گرفتن عکس ، کد محصول ، شماره مدل ، تعداد زیادی ، تعداد دسته و شماره سریال است.

برای جداسازی قطعات ، قطعات ، مجموعه ها و زیر مجموعه ها برای انجام تجزیه و تحلیل کمپرسور ، از طریق بررسی و بازرسی از هرکدام ، انجام می شود. لازم به ذکر است که باید آزمایشات و تجزیه و تحلیل های لازم انجام شود. عمدتا سازنده معمولاً روشها و آزمونهای خاص خود را برای آزمایش و بازرسی دارد.

 کمپرسور باد 50 لیتری

کمپرسور باد 50 لیتری چیست؟

کمپرسور هوا دستگاهی است که توان الکتریکی را به انرژی جنبشی (حرکت) تبدیل می کند. این انرژی از فشار و فشرده سازی هوا حاصل می شود. پس از آن ، هوای فشرده شده به درون محفظه ای می رود و هوا توسط دریچه یک جهته در محفظه نگهداری می شود. کمپرسورهای مختلفی انواع مختلفی دارند: کمپرسور رفت و برگشتی ، کمپرسور پیچ دوار و کمپرسور گریز از مرکز. در زیر جزئیات این انواع توضیح داده خواهد شد.

کمپرسور رفت و برگشتی:

کمپرسور باد 50 لیتری رفت و برگشتی کمپرسور جابجایی مثبت است. این کمپرسور یک حجم هوا را می مکد و آن را با فشار بالا فشار می دهد. این فشار با استفاده از پیستون و سیلندر به عنوان قسمت حرکت و قسمت جابجایی انجام می شود. کمپرسور با توجه به اینکه با استفاده از یک طرف یا هر دو طرف انجام می شود می تواند یک عملکرده یا دو کاره باشد. وقتی اختلاف فشار بین سیلندر و گیرنده مناسب شد ، دریچه ها باز می شوند. دریچه های ورودی هنگامی باز می شوند که فشار در سیلندر کمی کمتر از فشار ورودی باشد. دریچه های تخلیه وقتی باز می شوند که فشار در سیلندر کمی بالاتر از فشار تخلیه باشد. هنگامی که فرآیند فشرده سازی به صورت موازی انجام می شود ، کمپرسور می تواند یک مرحله باشد.

 کمپرسور باد 250 لیتری پیچ روتاری:

همچنین کمپرسور هوا روتاری یک کمپرسور جابجایی مثبت است. پیچ غوطه ور در روغن مارپیچ یا مارپیچ تک مرحله ای متداول ترین در کمپرسور هوا چرخشی است. این کمپرسور از 2 روتور تشکیل شده است که در حالتی قرار دارد که هوا بدون هیچ دریچه ای به داخل فشرده می شود. خنک سازی برای این کمپرسورها توسط روغن انجام می شود. از آنجا که خنک سازی قطعات کار شده در داخل کمپرسور اتفاق افتاده است ، این نوع کمپرسور به دلیل کارکرد بیش از حد گرما را تجربه نخواهد کرد ، بنابراین می تواند بدون توقف کار کند. با توجه به طراحی ساده کمپرسور پیچ دوار و قطعات آن ، می توان آن را به راحتی نگهداری کرد و در هرجایی که بتواند وزن استاتیک آن را تحمل کند ، نصب می شود. کمپرسور هوای دوار 2 مرحله ای از 2 روتور با انتهای ترکیبی هوا استفاده می کند. این 2 روتور برای به اشتراک گذاشتن فشرده سازی به صورت سری نصب شده است. این کار باعث افزایش کارایی با 50٪ می شود. این کمپرسور روتاری 2 مرحله ای حداکثر سود حاصل از پیچ روتاری را با سادگی و انعطاف پذیری و کمپرسور رفت و برگشتی با انرژی موثر خود هنگام کار در 2 مرحله با دو عملکرد ترکیب می کند. 2 مرحله این کمپرسور می تواند توسط آب ، هوا یا روغن خنک شود. سیستم خنک کننده این کمپرسور می تواند روغن ، هوا و آب باشد.

شاتون کمپرسور باد
قطعات کمپرسور باد

 کمپرسور باد  گریز از مرکز:

کمپرسور باد 50 لیتری گریز از مرکز یک کمپرسور دینامیکی است که به انتقال انرژی از پروانه چرخان به هوا بستگی دارد. این کار با تغییر حرکت و فشار هوا انجام می شود. با کند کردن هوا در دیفیوزر ثابت حرکت حرکت به فشار تبدیل می شود. این کمپرسور کمپرسور بدون روغن است. بین مهر روغن و روغن توسط مهر و موم شافت و دریچه های جوی جدا می شود. در صورت نیاز به حجم بالای هوای خشک ، کمپرسور گریز از مرکز کمپرسور مناسب است زیرا دارای چند قسمت متحرک است و می تواند به طور مداوم کار کند.

دریابید که UKEssays.com چگونه می تواند به شما کمک کند!

کارشناسان دانشگاهی ما آماده و منتظر کمک به هر پروژه نوشتاری هستند. از برنامه های مقاله ساده ، تا پایان نامه های کامل ، می توانید تضمین کنید که ما خدماتی کاملاً متناسب با نیازهای شما داریم.

خدمات ما را مشاهده کنید

کمپرسور باد 50 لیتری رفت و برگشتی (knorr-bremse ، مدل lp 4865)

هدف اصلی در این پروژه همانطور که قبلاً گفته شد ، مطالعه کمپرسور هوا رفت و برگشتی (knorr-bremse lp 4865) است. با جستجو در اینترنت سعی کنید اطلاعات مربوط به کمپرسور هوا را که برای تکمیل این مطالعه نیاز بود بدست آورید اما متأسفانه اطلاعات مورد نیاز یافت نشد. بنابراین اطلاعات عمومی در مورد کمپرسور هوای رفت و برگشتی به جای کمپرسور هوا خاص ذکر خواهد شد.

9 قطعه اصلی برای کمپرسور هوای رفت و برگشتی وجود دارد که این قطعات عبارتند از:

کرانک: کرانک بدنه ای کاملاً سفت و محکم است که شافت لنگ و خانه بلبرینگ در آن قرار دارد. این بدنه می تواند به صورت مستطیل یا مربع باشد. حالت اصلی لنگ با استفاده از چدن تشکیل می شود.

میل لنگ: میل لنگ در یکی از مهمترین قطعات کمپرسور هوا است. این یک انتقال دهنده حرکت است. این یک قطعه طراحی شده است که در پویایی خود تعادل دارد و سعی دارد از هرگونه پیچ خوردگی جلوگیری کند. برای اطمینان از عمر طولانی یاتاقان ها ، پرداخت و پایه میل لنگ انجام می شود. عموما شافت های لنگ دارای چرخ مگس هستند. این میل لنگ عمدتا از آهن SG درجه بالا تولید می شود.

میله اتصال: این قسمت وظیفه انتقال حرکت از میل لنگ به پیستون و تغییر جهت از حرکت چرخشی از میل لنگ به حرکت رفت و برگشتی در پیستون را دارد. این قسمت عمدتا از فولاد آلیاژی جعلی است.

یاتاقان ها: یاتاقان ها برای تهیه سختی چرخ دنده چرخان ساخته می شوند. این ماده عمدتا از آلیاژ سرب مس تولید می شود.

اسلاید ضربدری: برای بدست آوردن یک اجرای کامل برای کراس سر ، این قسمت وظیفه کاهش اینرسی را دارد. این قطعه معمولاً از آهن SG درجه بالا تولید می شود.

سیلندر: این قسمت محل عبور جریان هوا و فشرده شدن آن است. سیلندرها با ژاکت آب تولید می شوند تا گرمای تولید شده از فرآیند فشرده سازی را کاهش دهند. این استوانه عمدتا از چدن ساخته شده است.

پیستون ها: پیستون قسمت اصلی فرآیند فشرده سازی است ، که برای فشرده سازی هوا به جلو حرکت می کند و به عقب می رود تا مقدار هوای جدیدی برای فشرده سازی دریافت کند. با توجه به سیستم روانکاری آن ، 2 نوع پیستون وجود دارد ، نوع اول غیر روانکاری است که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و نوع دوم روانکاری ، از چدن ساخته شده است. به دلیل حرکت پیستون در سیلندر ، بنابراین باید فاصله ای بین آنها وجود داشته باشد ، تا اطمینان حاصل شود که هیچ نشتی برای هوا وجود ندارد که یک حلقه پیستون روی پیستون قرار دارد.

میله پیستونی: میله پیستونی این میله است که پیستون را به میله اتصال متصل می کند. میله پیستون از فولاد آلیاژی ساخته شده است.پمپ کمپرور باد

دریچه های ورودی و تخلیه: این شیرها میزان هوای مکش یا تخلیه شده را بر عهده دارند. هنگامی که پیستون در موقعیت جمع است دریچه مکش باز می شود تا هوا وارد شود. وقتی پیستون به جلو می رود و به حداکثر فشار می رسد دریچه تخلیه باز می شود. این 2 سوپاپ با توجه به اختلاف فشار داخل سیلندر و بیرون تنظیم شده تا باز و بسته شود. این شیرآلات از نوع فولاد ضد زنگ حتی از نوع صفحه ای یا از نوع فنر ساخته شده اند.

تحلیل مسئله

اولین مشکل در این مطالعه آسیب دیدگی در میله اتصال از حلقه اتصال به شاخه ترک است. همانطور که در پس زمینه گفته شد ، 2 سناریو منجر به این آسیب می شود. سناریوی اول خستگی در میله اتصال است که منجر به این آسیب می شود زیرا دیگر تحمل حرکت و فشار را ندارد. سناریوی دوم فشار بیش از حد بیش از حداکثر فشاری است که می تواند توسط کمپرسور باد 50 لیتری نگه داشته شود. در همان زمان یک سوunction عملکرد در تخلیه اتفاق افتاد ، و این را می توان در نظر گرفت زیرا باید کمی زیر حداکثر فشار باز شود. در هر دو سناریو ، آسیب در میله اتصال منجر به آسیب بیشتر دیگری در پیستون و سیلندر می شود ، زیرا پیستون با حرکت غیر لاینری و برخورد به دیواره سیلندر شروع به حرکت می کند.

مشکل دوم جمع آوری اطلاعات در مورد کمپرسور هوا Knorr-Bremse Lp 4865 است. این مشکل در حالی رخ داده است که شرکت تولیدی اطلاعات مربوط به این کمپرسور را درج نکرده و مواد و خصوصیات آن را نگه می دارد تا دلیل خرابی را بشناسد ، شاید با دانستن آن حداکثر فشار یا نوع مواد برای بررسی خستگی روی آن.

راه حل مسئله

برای غلبه بر مشکل دوم ، جستجوی عمیق اینترنت با تلاش برای تماس با شرکت تولید شده از طریق وب سایت آنها www.knorr-bremse.com انجام می شود ، اما بدون نتیجه. بنابراین تکنیک دیگری که جمع آوری اطلاعات مشترک در مورد کمپرسور باد 50 لیتری رفت و برگشتی و قطعات و مواد مشترک آن است ، به کار رفته است. این می تواند مفید باشد اما موردی نیست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *