نصب مه پاش

قیمت نصب انواع مه پاش

یکی از تجهیزات مهم در اطراف ما مه پاش ها هستند که در تنوع زیادی طراحی و ساخته شده اند. مه پاش ها وظایف مهمی را به عهده دارند و در یک پک کامل عرضه می شوند. نکته ای که در این بخش می خواهیم راجع به آن اطلاعات لازم را به دست آوریم، نصب مه پاش می باشد که افراد زیاد از آن اطلاع ندارند. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

مه پاش چیست و چه کاری انجام می دهد؟

قبل از آن که بخواهیم راجع به  نصب مه پاش صحبت کنیم، بهتر است که ابتدا بدانیم مه پاش چیست و به چه دردی می خورد. در واقع این دستگاه یک سیستم عالی و پیشرفته است که با تبدیل کردن قطرات آب به ریز قطره یا شبنم و پاشیدن آن به محیط اطراف باعث ایجاد خنکی، رطوبت و مقابله با گرد و غبار و ورود حشرات موذی می شود. به صورت کلی بهتر است بدانید که مه پاش ها سیستم هایی هستند که در بازار به نام فوگر نیز شهرت دارند و با کمک قانون گرماگیری محیط به خنک کردن و تهویه هوای محیط می پردازند.

به انواع مه پاش ها با توجه به عملکرد مهمی که دارند، رطوبت ساز یا مه ساز نیز گفته می شود. این دستگاه به کمک یک پمپ قوی که به الکتروموتور متصل است وظیفه خود را انجام می دهد. به این صورت که بعد از مکش آب از منبع و فشرده ساختن، می تواند آن را به سمت نازل پمپاژ کند. این دستگاه به دلیل کارایی مهمی که دارد، در مصارف زیادی نقش خود را ایفا می کند که از جمله رایج ترین آن ها می توان به نصب این دستگاه در گلخانه ها، محیط های حیاط و باغچه، کافه ها، رستوران، هتل، بالکن و …. اشاره کرد.

پمپ مه پاش

در واقع لازم است اضافه کنم که مه پاش ها برای تهویه کردن محیط در جریان بوی نامطبوع و ضد عفونی کردن محیط های عمومی نقش مهمی را بازی می کنند و نصب آن ها در محیط های ذکر شده از اهمیت و ضرورت زیادی بهره مند است. از رایج ترین مصارف استفاده این سیستم می توان به تامین رطوبت مورد نیاز زعفران، قارچ و مزارع دیگر اشاره کرد که باعث می شود تا هزینه آبیاری آن ها تا حد چشم گیری کاهش پیدا کند.

نصب انواع مه پاش تهران و حومه

یکی از راهکارهای جدید و مهم برای مقابله کردن با گرما، ورود حشرات موذی، بیماری ها، ورود گرد و غبار به محیط و حفظ رطوبت نصب انواع مه پاش در محیط های مختلف می باشد. شاید با خود بگویید که کولرها، پنکه ها و دستگاه های تهویه زیادی برای انجام این کارها وجود دارند. ولی بهتر است بدانید که عملکرد و تاثیر هیچ یک از آن ها به اندازه سیستم مه پاش نیست. چرا که این سیستم ها نه تنها در محیط های بسته، بلکه در محیط های باز نیز به کار برده می شوند و نقش مهمی را بازی می کنند.

بهتر است دانید که نصب کردن سیستم مه پاش به تخصص و تجربه فراوان نیاز دارد. بنابراین در این زمینه باید از افراد و شرکت های با تجربه کمک بگیرید. همچنین یک فرد متخصص باید در این امر دخالت داشته باشد. کمک گرفتن از مجموعه هایی که به شما گارانتی ارائه می دهند نیز بسیار اهمیت دارد. ، نصب مه پاش تهران و حومه های تهران به وسیله مجموعه های تخصصی زیادی انجام می شود که باید این فرآیند را به آن ها واگذار کنید. این راهکار جدید تنها به وسیله این افراد می تواند به خوبی پیاده سازی شود.

این دستگاه در انواع کم فشار و پر فشار ساخته شده است و به این صورت قابل نصب می باشند. در واقع تفاوت این دو دستگاه در نحوه نصب و ابزارهای مورد نیاز برای آن ها است. نحوه نصب هر یک از آن ها به این شکل است که در نصب مه پاش کم فشار به پمپ فشاری قوی نیازی نیست و با اتصالات دو طرفه به راحتی می توان مقدار آن را به میزان دلخواه رساند. این در صورتی است که برای نصب انواع مه پاش های پرفشار، حتما به پمپ های با فشار قوی نیاز خواهیم بود. در حالت کلی انواع دستگاه های مه پاش متنوعی وجود دارند که می توان آن ها را نصب کرد. این دستگاه ها شامل موارد ذکر شده در زیر هستند:

  1. مه پاش خانگی که از دسته رایج ترین ها می باشد و در انواع مصارف خانگی و رستوران و … نصب می شود. این دستگاه باعث تلطیف کردن هوای محیط و از بین بردن میکروب های موجود می شود. در واقع نقش ضد عفونی کننده را نیز به عهده دارد.
  2. مه پاش گلخانه که برای ابرسانی و ایجاد یک محیط مرطوب به کار برده می شود.
  3. مه پاش سالن قارچ برای ایجاد رطوبت در این سالن استفاده می شود.
  4. مه پاش تفریحی که در استخرهای شخصی، پارک های آبی و استخرهای عمومی نصب می شوند.
  5. مه پاش کاربردی سمپاشی که برای از بین بردن آفات و حشرات در محیط های کشاورزی نقش مهمی را بازی می کند.
  6. مه پاش مرغداری و گاوداری که باعث خنک کردن دام و طیور و کم کردن تلفات ناشی از آن ها می شود.
  7. مه پاش اسپری عطر و گلاب که باعث ایجاد رایحه مطبوع در محیط می شود.
کن پمپ

قیمت نصب انواع مه پاش

نصب انواع مه پاش یک کار بسیار مهم است که تاثیرات زیادی از جمله کاهش مصرف آب و برق را به همراه دارد. بنابراین بهتر است بدانید قیمتی که برای آن در نظر گرفته می شود، با توجه به پارامترهای مهمی تعیین می شود که این پارامترها شامل متراژ محیط، دمای محیط، نوع دستگاه، جنس و مدل نازل ها و سایر عوامل این چنینی می شود. برای اطلاع از قیمت تخمین زده شده می توانید در زمان نیاز به نصب این دستگاه به مجموعه های معتبر مراجعه کنید و با توجه به ذکر شرایط محیط خود، از به روزترین قیمت آن اطلاع کسب کنید.

پک کامل مه پاش 100 عددی

باز نصب انواع مه پاش

برای باز نصب انواع مه پاش تنها باید به افراد متخصص و حرفه ای مراجعه کنید. چرا که با توجه به کارایی مهم این دستگاه، تنها یک فرد آموزش دیده می تواند به باز نصب این سیستم برای مصارف شما بپردازد.

مه پاش خانگی

جمع آوری مه پاش

در بعضی مواقع لازم می شود تا به هر دلیلی مجبور شوید برای جمع آوری مه پاش اقدام کنید. لازم به ذکر است که به همان اندازه که نصب این دستگاه اهمیت دارد، جمع آوری کردن این سیستم نیز حائز اهمیت است. بنابراین باید برای این کار نیز به مجموعه های معتبر و متخصص مراجعه کنید تا جمع آوری این سیستم به طرز ایده آل و بدون کوچک ترین آسیبی به سیستم انجام شود. 

آموزش نصب انواع مه پاش

در رابطه با آموزش نصب انواع مه پاش بهتر است بدانید که این کار نیاز به مهارت خاصی دارد. بنابراین در ادامه با این آموزش با ما همراه باشید:

  1. ابتدا مشخص کنید که در کجا قرار است مه پاش را نصب کنید.
  2. تمام چیزهایی که در نصب لازم دارید را مشخص کنید و چند فاصله مهم اعم از فاصله بین شیر آب و محل نصب، فاصله فضایی که می خواهید مه پاش آن را پوشش دهد و طول شیلنگ برای مسافت را اندازه گیری کنید.
  3. اگر در فصل زمستان و یا سرما هستید، بهتر است در زمان نصب از یک راه تخلیه استفاده کنید. یک سر شیلنگ را به اندازه مشخص شده براساس اندازه گیری ها، به سمت زمین قرار داده و سر آن را با واشر ببندید.
  4. قسمت های مشخص شده شیلنگ را برش داده و نازل و شیر فشار را وصل کنید. به این صورت سیستم برای نصب در محل مورد نظر آماده می شود.
  5. ابتدا سر نازل را جدا کرده و آن ها را در یک خط قرار دهید. شیلنگ را به شیر آب متصل کرده و شیر فشار را تا انتها باز کنید. یک بار سیستم را بدون نازل روشن کرده و بررسی کنید که آب به خوبی از منافذ رد می شوند یا خیر. شیر را بسته و سر نازل ها را وصل کنید.
  6. در نهایت سیستم آماده است، به محل برده و به کمک بست هایی که تهیه کرده اید، در محلی که مورد نظرتان است محکم کنید.

آموزش نصب انواع مه پاش خانگی

لازم به ذکر است که نصب مه پاش خانگی دقیقا با توجه به موارد ذکر شده در بالا انجام خواهد گرفت. البته برخی از قطعات و اجزایی که در هر یک از انواع مه پاش ها به کار برده می شوند، می توانند متفاوت باشند. بهتر است در این زمان صبر و حوصله کافی به خرج دهید و کار خود را حرفه ای انجام دهید. در این زمان باید سعی کنید شلنگ ها را مخفی کرده و اتصالات را با دقت بچسبانید. فاصله تازل و قطر منافذ آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است که باید مشخص شود. همچنین منافذ نازل را به صورت مستقیم و عمود به زمین قرار ندهید. در نهایت به میزان آب مصرفی سیستم باید توجه کنید چرا که انواع مه پاش ها با توجه به نوع نازلی که دارند، دارای مصرف آب متفائتی می باشند.

مه پاش خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =