لطفا قبل خرید تماس حاصل نمایید

تعمیرات استارت بادی

بازدید: 1,962 بازدید

تعمیرات استارت بادی سیستم هوای راه اندازی موتور دیزل دریایی
موتورهای دیزلی با وارد کردن هوای فشرده به سیلندرها در ترتیب مناسب برای جهت مورد نیاز راه اندازی می شوند. منبع هوای فشرده در مخازن هوا یا بطری‌های آماده برای استفاده فوری ذخیره می‌شود. تا 12 شروع با مقدار ذخیره شده هوای فشرده امکان پذیر است. سیستم هوای راه‌اندازی معمولاً دارای اینترلاک است تا در صورت درست نبودن همه چیز از راه‌اندازی جلوگیری کند.

استارت بادی

تعمیرات استارت بادی هوای راه اندازی در شکل زیر نشان داده شده است. هوای فشرده توسط کمپرسورهای هوا به گیرنده های هوا تامین می شود. سپس هوای فشرده توسط یک لوله حفره بزرگ به یک شیر بدون بازگشت یا اتوماتیک از راه دور و سپس به شیر شروع هوای سیلندر می رسد. باز کردن دریچه شروع هوای سیلندر باعث ورود هوای فشرده به سیلندر می شود.

فضاهای ماشین آلات کشتی
صفحه اصلی

موتورهای دیزلی

بویلر دریایی

تهویه مطبوع

هوای فشرده

باتری ها

تبرید

پمپ های دریایی

سیستم تغذیه

زباله سوز

مبردها

گیربکس ها

فرمانداران

کولرها

پروانه ها

دنده فرمان

نیروگاه ها

چرخ دنده توربین

توربوشارژرها

توربین های بخار

مبدل های حرارتی

حفاظت در مقابل آتش

اطلاعات ماشین آلات کشتی های کانتینری
اندازه گیری جریان

موتورهای چهار زمانه

موتورهای دو زمانه

سیستم تزریق سوخت

سیستم نفت سوخت

فیلترهای روغن Lub

موتور MAN B&W

موتور دیزل سولزر

کندانسورهای دریایی

جدا کننده آب روغنی

حفاظت از بیش از حد سرعت

رینگ های پیستون و پیستون

انحراف میل لنگ

تصفیه خانه فاضلاب

راه اندازی سیستم هوا

منبع تغذیه اضطراری

عملیات UMS

Drydocking & Repairs

ماشین آلات بحرانی

ماشین آلات عرشه

ابزار کنترلی

ایمنی موتورخانه

صفحه اصلی
باز شدن دریچه سیلندر و شیر عملیاتی از راه دور توسط یک سیستم هوای پایلوت کنترل می شود. هوای پیلوت از لوله بزرگ کشیده می شود و به یک شیر کنترل هوای پایلوت می رسد که توسط اهرم استارت بادی موتور کار می کند.
سیستم هوای راه اندازی موتور دیزل

هنگامی که اهرم استارت بادی و فروش استارت بادی کار می کند، یک منبع هوای پیلوت، شیر راه دور را قادر می سازد تا باز شود. هوای پایلوت برای جهت مناسب عملیات نیز به توزیع کننده هوا عرضه می شود. این دستگاه معمولاً توسط میل بادامک موتور هدایت می شود و هوای پیلوت را به سیلندرهای کنترلی دریچه های استارت هوای سیلندر می رساند. سپس هوای خلبان به ترتیب مناسب برای جهت عملیات مورد نیاز تامین می شود. دریچه‌های استارت بادی سیلندر هنگامی که استفاده نمی‌شوند توسط فنرها بسته می‌شوند و توسط هوای پیلوت باز می‌شوند و باعث می‌شوند هوای فشرده مستقیم از گیرنده‌ها وارد سیلندر موتور شود.

یک اینترلاک در خط سوپاپ کار از راه دور نشان داده شده است که هنگام درگیر شدن چرخ دنده موتور، باز شدن سوپاپ را متوقف می کند. سوپاپ از راه دور از برگشت هوای فشرده شده توسط موتور به داخل سیستم جلوگیری می کند.

روغن روان کننده کمپرسور در حالت عادی از خطوط هوا عبور کرده و روی آنها رسوب می کند. در صورت نشت دریچه راه اندازی هوای سیلندر، گازهای داغ به لوله های هوا می روند و روغن روان کننده را مشتعل می کنند. اگر هوای راه اندازی به موتور وارد شود، آتش را بیشتر تغذیه می کند و می تواند منجر به انفجار در خطوط لوله شود. به منظور جلوگیری از چنین اتفاقی، شیرهای راه اندازی سیلندر باید به درستی نگهداری شوند و خطوط لوله به طور منظم تخلیه شوند. همچنین روغن تخلیه شده از کمپرسورها باید با نگهداری دقیق به حداقل برسد.

استارت بادی

گیرنده هوا

شکل: گیرنده‌های هوا در کشتی کانتینری 4444 TEU MSC FLORIDA که توسط کشتی‌سازی Gdynia طراحی و ساخته شده است،

در تلاش برای کاهش اثرات انفجار، تله‌های شعله، دریچه‌های امداد و درپوش‌ها یا دیسک‌های ترکیدگی بر روی خطوط لوله نصب می‌شوند. علاوه بر این یک شیر بدون بازگشت جدا کننده (شیر اتوماتیک) به سیستم تعبیه شده است. از دست دادن آب خنک کننده از کمپرسور هوا می تواند منجر به تخلیه بیش از حد هوا و احتمالاً انفجار در خطوط لوله منتهی به مخزن هوا شود. برای محافظت در برابر این احتمال از یک هشدار دمای بالا یا یک دوشاخه قابل ذوب که ذوب می شود استفاده می شود.

 

در بهره برداری و نگهداری استارت بادی راه اندازی باید دقت زیادی به خرج داد. از خطر هوای فشرده و روغن روان کننده که یک مخلوط انفجاری تشکیل می دهند باید اجتناب شود. روغن از هر منبعی باید از سیستم هوای راه اندازی حذف شود.

کمپرسور هوا، تخلیه مخزن هوای راه‌اندازی باید در فواصل زمانی منظم کار کنند و در صورت خودکار بودن، عملکرد آن‌ها تایید شود.

بازرسی دوره‌ای از خطوط لوله سیستم راه‌اندازی هوا باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ انباشته‌ای نفت رخ نمی‌دهد. مایعات تمیز کننده بسیار قابل اشتعال هرگز نباید در هیچ بخشی از سیستم هوای راه اندازی استفاده شود. هر گونه باقیمانده مایع یا بخار می تواند منجر به انفجار شود.

وظایف معمول باید شامل بررسی دستی لوله های شیر اصلی شروع هوا برای افزایش دما باشد که نشان دهنده نشت گازهای احتراق به سیستم باشد. این امر به ویژه در هنگام مانور زمانی که مخازن اصلی شروع کننده هوا به روی سیستم باز هستند، علیرغم وجود دریچه های برگشت و سایر دستگاه ها، بسیار مهم است.

کاملاً ضروری است که اگر یک دریچه استارت بادی به هر طریقی مشکوک به اقدام فوری باشد، یعنی بسته کردن سوخت دستگاه مطابق با دستورالعمل‌های سازنده، بسته شدن شیر و تعویض دریچه در اولین فرصت، کاملاً ضروری است.

موتور اصلی فقط در شرایط استثنایی و طبق اختیارات استاد است که با دریچه‌های سیستم راه‌اندازی هوا نشتی کار می‌کند.

سیستم های راه اندازی هوا معمولاً دارای دو یا چند مخزن هوا هستند. با توجه به تجربه با کارخانه موتور اصلی، مهندس ارشد باید دستورالعمل های ثابتی را در مورد مخازن هوایی که باید در حین مانور آنلاین باشند، صادر کند.

به دنبال مانور و در شرایط عبور کامل و بسته به سیستم خاص یعنی اتصالات با سیستم راه اندازی هوای کمکی موتور و غیره، تا حد امکان مخازن هوا از خط خارج شده و دریچه های ایزوله و توقف آنها بسته می شود. فشار در این مخازن باید در حداکثر کارکرد حفظ شود.

سایر مقالات مفید مرتبط با موتور دیزل دریایی :
راهنمای عملیاتی موتورهای دیزلی چهار زمانه

چرخه چهار زمانه در چهار حرکت پیستون یا دو دور چرخش میل لنگ کامل می شود. به منظور به کار این چرخه موتور نیاز به یک مکانیزم باز و بسته کردن در ورودی و دریچه های اگزوز
بیشتر …..

راهنمای عملیاتی موتورهای دیزلی دو زمانه

چرخه دو زمانه در دو حرکت پیستون یا یک دور میل لنگ کامل می شود. برای به کار انداختن این چرخه که در آن هر رویداد در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود، موتور به تعدادی ترتیبات خاص نیاز دارد.
بیشتر …..

اندازه گیری قدرت موتور دیزل دریایی – نشانگر موتور

دو اندازه گیری ممکن برای قدرت موتور وجود دارد: قدرت نشان داده شده و قدرت شفت. توان نشان داده شده قدرتی است که در داخل سیلندر موتور ایجاد می شود و می توان آن را با یک نشانگر موتور اندازه گیری کرد. توان شفت توان موجود در شفت خروجی موتور است و می توان آن را با استفاده از پیچش سنج یا با ترمز اندازه گیری کرد.
بیشتر …..

استارت بادی

تامین هوای تازه و خروج گازهای خروجی توسط مبدل گاز

بخش اساسی چرخه یک موتور احتراق داخلی، تامین هوای تازه و حذف گازهای خروجی از اگزوز است. این فرآیند تبادل گاز است. پاکسازی عبارت است از حذف گازهای خروجی اگزوز با دمیدن در هوای تازه.
بیشتر …..

سیستم روغن سوخت برای موتورهای دیزلی

سیستم روغن سوخت برای موتورهای دیزلی را می توان در دو بخش در نظر گرفت – سیستم تامین سوخت و سیستم تزریق سوخت. تامین سوخت با تهیه روغن سوخت مناسب برای استفاده توسط سیستم تزریق سروکار دارد.
بیشتر …..

سیستم روغن روانکاری برای موتور دیزل دریایی – چگونه کار می کند

استارت بادی برای روشن کردن موتور، روغن روان کننده را برای قسمت های مختلف موتور تامین می کند. عملکرد اصلی آن امکان تشکیل لایه ای از روغن بین قطعات متحرک است که باعث کاهش اصطکاک و سایش می شود. روغن روان کننده نیز به عنوان پاک کننده و در برخی موتورها به عنوان خنک کننده استفاده می شود.
بیشتر …..

خنک کننده موتور کشتی – نحوه عملکرد آن، نیاز به آب شیرین و سیستم خنک کننده آب دریا

خنک سازی موتورها با گردش مایع خنک کننده در اطراف معابر داخلی موتور حاصل می شود. بنابراین مایع خنک کننده گرم می شود و به نوبه خود توسط خنک کننده آب دریا خنک می شود. بدون خنک کردن کافی قسمت های خاصی از موتور که در اثر سوختن سوخت در معرض دمای بسیار بالا قرار می گیرند، به زودی از کار می افتند.
بیشتر …..

سیستم هوای راه اندازی موتور دیزل – نحوه عملکرد آن

موتورهای دیزلی با وارد کردن هوای فشرده به سیلندرها در ترتیب مناسب برای جهت مورد نیاز راه اندازی می شوند. منبع هوای فشرده در مخازن هوا یا بطری‌های آماده برای استفاده فوری ذخیره می‌شود. تا 12 شروع با مقدار ذخیره شده هوای فشرده امکان پذیر است.
بیشتر …..

فرماندار – عملکرد فرمانداران کنترل سرعت موتور دیزل دریایی

دستگاه کنترل اصلی در هر موتوری گاورنر است. سرعت موتور را در مقداری ثابت کنترل یا کنترل می کند در حالی که توان خروجی تغییر می کند تا تقاضا را برآورده کند. این امر با تنظیم خودکار تنظیمات پمپ بنزین موتور توسط گاورنر برای رسیدن به بار مورد نظر در سرعت تنظیم شده به دست می آید.
بیشتر …..

شیر تسکین سیلندر موتور دیزل دریایی – دستورالعمل عملیاتی

شیر تخلیه سیلندر برای کاهش فشار بیش از 10٪ تا 20٪ بالاتر از حد معمول طراحی شده است. عملکرد این دستگاه نشان دهنده ایراد در موتور است که باید کشف و اصلاح شود.
بیشتر …

سوپاپ ضد انفجار یک موتور دیزل دریایی

به عنوان یک حفاظت عملی در برابر انفجارهایی که در میل لنگ رخ می دهد، دریچه ها یا درب های ضد انفجار تعبیه شده اند. این شیرها برای کاهش فشار بیش از حد میل لنگ و جلوگیری از انتشار شعله از میل لنگ کار می کنند. آنها همچنین باید خود بسته شوند تا از بازگشت هوای اتمسفر به میل لنگ جلوگیری کنند.
بیشتر …..

راهنمای عملیاتی
چرخ دنده چرخ دنده یا موتور چرخش یک موتور الکتریکی برگشت پذیر است که چرخ دنده حلزونی را به حرکت در می آورد که می تواند با چرخ فلایو دندانه دار متصل شود تا یک دیزل بزرگ را بچرخاند. بنابراین یک درایو با سرعت آهسته برای امکان قرار دادن قطعات موتور برای اهداف تعمیرات اساسی ارائه می شود.
بیشتر …..

کوپلینگ، کلاچ و گیربکس موتورهای دیزل دریایی

دستگاه کنترل اصلی در هر موتوری گاورنر است. سرعت موتور را در مقداری ثابت کنترل یا کنترل می کند در حالی که توان خروجی تغییر می کند تا تقاضا را برآورده کند. این امر با تنظیم خودکار تنظیمات پمپ بنزین موتور توسط گاورنر برای رسیدن به بار مورد نظر در سرعت تنظیم شده به دست می آید.
بیشتر …..

موتور دیزل MAN B&W – اصول اولیه و دستورالعمل عملیاتی

این یکی از سری‌های MC است که در سال 1982 معرفی شد و در مقایسه با طرح‌های L-GF و L-GB قبلی، سکته مغزی طولانی‌تر و حداکثر فشار بیشتری دارد.
بیشتر …..

آشکارساز غبار روغن میل لنگ موتورهای دیزل دریایی

این یکی از سری‌های MC است که در سال 1982 معرفی شد و در مقایسه با طرح‌های L-GF و L-GB قبلی، سکته مغزی طولانی‌تر و حداکثر فشار بیشتری دارد.
بیشتر …..

مبدل های حرارتی مختلف برای راه اندازی ماشین آلات در کشتی های باری

مبدل های حرارتی پوسته و لوله برای آب خنک کننده موتور و خنک کننده روغن روان کننده به طور سنتی با آب دریا به گردش در می آمدند. آب دریا با داخل لوله ها، صفحات لوله و جعبه های آب در تماس است.
بیشتر …..

دستورالعمل برای ایمنی توربوشارژرها و الزامات عملیاتی

مبدل های حرارتی پوسته و لوله برای آب خنک کننده موتور و خنک کننده روغن روان کننده به طور سنتی با آب دریا به گردش در می آمدند. آب دریا با داخل لوله ها، صفحات لوله و جعبه های آب در تماس است.
بیشتر …..

عملکرد رینگ پیستون و پیستون

پیستون قسمت پایینی محفظه احتراق را تشکیل می دهد. سیلندر را آب بندی کرده و فشار گاز را به شاتون منتقل می کند. پیستون از دو قطعه تشکیل شده است. تاج و دامن. تاج پیستون تحت فشارهای مکانیکی و حرارتی قرار دارد.

جهت تعمیرات و نگهداری استارت بادی میتوتنید با متخصصین ما تماس بگیرید .

دسته‌بندی اینستاگرام
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت